• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
vad skrev dom i första svaret?
Jag har inga avdrag förutom reseavdrag. Bidrag och CSN har jag inte och aldrig haft.
Hej,

Tack för ditt mail. De inkomstuppgifter som presenteras i vårt register avser beskattningsbar inkomst och inhämtas från Skatteverket. Alla uppgifter är inte offentliga, och därför kan de summor du själv ser i deklarationen skilja sig från de Skatteverket lämnar ut till andra parter. Detta kan till exempel bero på avdrag. Utöver avdrag är saker som kan skilja om du får någon skattebefriad ersättning eller bidrag, till exempel CSN.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Om man ny börjar jämföras med en annan grupp blir inte betyget bättre med tiden?
UC mäter ju hur stor risk du har har att få en betalningsanmärkning så om ingen större förändring sker med dina lån eller förfrågningar så bör ju risken minska.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Härligt kreditupplysningsbolag vi har ändå som inte klarar av uppdatering av krediter, årsinkomst osv. Jag minns inte någon månad det varit felfritt utan det är ständigt tekniska problem, går inte att logga in, vilseledande information och ett kreditbetyg som bara är helt fuckat. Måste ändå ge ett stort eloge till UC som hanterar vår risk. Smileysen som jag använder nedan är klapp :folded:
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Finns det någon annan app än ” Kreddy” där man kan kolla sin kreditvärdighet?
 

MrNoLimit

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
9 Juni 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ingen uppdatering på min uc eller händelse, 18.6 i betyg, gick från årsinkomst 360k till 670k. Tror ni detta är tillfälligt och att det uppdateras nästa vecka? Årslönen är uppdaterad åtminstone..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp