• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Henke054

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
394
Mottagna reaktioner
75
Poäng
227
En fundering. Om jag har en kreditkort med 10 000kr utnyttjat och har UC-score 3. Om jag betalar in det och sedan tar en UC en vecka senare, då borde UC-score uppdateras då den alltid tar dagsfärskt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
En fundering. Om jag har en kreditkort med 10 000kr utnyttjat och har UC-score 3. Om jag betalar in det och sedan tar en UC en vecka senare, då borde UC-score uppdateras då den alltid tar dagsfärskt?
Om du betalar av den idag så kommer det att uppdateras i mitten av Juli

Brytpunkten är den sista varje månad och uppdateringen kommer i mitten av nästa
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Vad är bättre för Uc betyget, att man stänger ner krediten eller har helt outnyttjad kredit? Funderar över om jag ska avsluta en kredit idag. Har ändå dålig ränta på den så jag vill aldrig behöva nyttja den framöver.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Vad är bättre för Uc betyget, att man stänger ner krediten eller har helt outnyttjad kredit? Funderar över om jag ska avsluta en kredit idag. Har ändå dålig ränta på den så jag vill aldrig behöva nyttja den framöver.
Har du bra förutsättningar för övrig är min åsikt att ha den kvar. Att den är kvar men är outnyttjad är bra för ditt betyg då det ger dig en buffert i din ekonomi.
Är du högt belånad för övrigt och den är högt utnyttjad så ses det nog mer som en belastning för din ekonomi.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Har du bra förutsättningar för övrig är min åsikt att ha den kvar. Att den är kvar men är outnyttjad är bra för ditt betyg då det ger dig en buffert i din ekonomi.
Är du högt belånad för övrigt och den är högt utnyttjad så ses det nog mer som en belastning för din ekonomi.
Jag skulle också lägga till att mycket beror på sin disciplin till att kunna låta den vara. Triggar de igång köp behov samt nyttjande så fort de finns ”lediga pengar”. Så är det nog smart att avsluta den, även om det anses vara negativt för betyget :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp