• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
261
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Mitt bolån försvann denna månad, och jag avslutade en kredit (outnyttjad) på 30k. Kvar finns blanco på 604 tkr med inkomst på 280 tkr. Betyget gick från 0,4 till 0,9. :-/ Får hoppas det sjunker något när mina två FF blir 6 mån i juli. Sen höjs det väl igen den dagen Eurocard rapporterar in.. men därför jag avslutade det andra för ett kreditkort räcker numera..!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Ingen förändring i min usla UC. Lönen uppdaterad, betalar skulder på ca 30 000kr varje månad sen september i fjol. Ändå ingen förbättring. Jag fattar inget ‍♀️
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
det var väl från 5 juni som Fairlo började med UC, så inte så konstigt att dom inte syns på denna uppdatering
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Jag skulle också lägga till att mycket beror på sin disciplin till att kunna låta den vara. Triggar de igång köp behov samt nyttjande så fort de finns ”lediga pengar”. Så är det nog smart att avsluta den, även om det anses vara negativt för betyget :D
Jag har inte superbra förutsättningar utan jobbar på att städa undan. Lyckats få ett ok samlingslån vilket underlättar tillvaron något enormt. Därav att jag stängt ner samtliga krediter utanför Uc och avser aldrig hamna där igen, där högkostnadskrediter är ett alternativ. Ska stänga ner den imorgon.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp