• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Revelator

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
16 April 2020
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Pengarna kom in och betalningen reggades idag så jag hann iallafall!

Skönt att höra! Det här är första gången min utnyttjandegrad kommer att vara under 30% på UC, vilket lär göra en del för betyget (hoppas). Målet är att hamna under 1% för ett samlingslån, ligger på över 3% för tillfället. En FF försvinner (har 3 just nu), Qliro på 4k försvinner, och underskottet ändras från 44k till 19k också. Lycka till med ditt betyg!
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Idag har mitt UC uppdaterats.
Går långsamt men går iaf åt rätt håll, från 4,8% till 4,7%
Samma takt som det senaste halvåret, 0,1 i varje månadsupdate så med denna takten tar det lång tid att komma ner under 1.
 
S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
HELT OTROLIGT! Trots att jag har amorterat ner nyttjandegraden på kreditkortet med 15 800 kr på två månader och min sista förfrågan försvann idag så hamnar mitt UC-betyg på 1,8 % OFÖRÄNDRAT. Jag som hade hoppats på att hamna under 0,9 % i kategorin "Mycket bra". :'(

Mitt UC-betyg sjönk bara när min taxerade inkomst från 2019 steg med 75 % då från 2,8 % till 1,8 %.

Är livrädd just nu att jag kommer få en skitränta när jag söker lån imorgon. Blir galen om banken erbjuder mig ränta över 10 %. :mad:
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
HELT OTROLIGT! Trots att jag har amorterat ner nyttjandegraden på kreditkortet med 15 800 kr på två månader och min sista förfrågan försvann idag så hamnar mitt UC-betyg på 1,8 % OFÖRÄNDRAT. Jag som hade hoppats på att hamna under 0,9 % i kategorin "Mycket bra". :'(

Mitt UC-betyg sjönk bara när min taxerade inkomst från 2019 steg med 75 % då från 2,8 % till 1,8 %.

Är livrädd just nu att jag kommer få en skitränta när jag söker lån imorgon. Blir galen om banken erbjuder mig ränta över 10 %. :mad:

UC Betyget uppdateras runt den 15e maj. Har du ammorterat i April så kommer inte ändringen ske förrän mitten på månaden.
 
S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
UC Betyget uppdateras runt den 15e maj. Har du ammorterat i April så kommer inte ändringen ske förrän mitten på månaden.
Fast jag har redan amorterat ner det beloppet sedan januari så allt syns i kreditengagemanget redan sedan i mitten av april trots det har inte kreditbetyget förändrats en millimeter!

Kan inte fatta att mitt UC-betyg inte sjönk under 0,9 %. Är helt säker på att jag kommer få en skitränta imorgon när jag söker lån.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Fast jag har redan amorterat ner det beloppet sedan januari så allt syns i kreditengagemanget redan sedan i mitten av april trots det har inte kreditbetyget förändrats en millimeter!

Kan inte fatta att mitt UC-betyg inte sjönk under 0,9 %. Är helt säker på att jag kommer få en skitränta imorgon när jag söker lån.
Beror nog väldigt mycket på hur mycket nyttjad kredit och hur stor kredit du hade innan. Hade du kreditgräns på 100 000 och nyttjat 50 000 så kan jag tänka mig att 15 000 inte spelar nån roll för betyget.
Störst skillnad gör det nog om man har maxat sin kredit och gör en betalning.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
HELT OTROLIGT! Trots att jag har amorterat ner nyttjandegraden på kreditkortet med 15 800 kr på två månader och min sista förfrågan försvann idag så hamnar mitt UC-betyg på 1,8 % OFÖRÄNDRAT. Jag som hade hoppats på att hamna under 0,9 % i kategorin "Mycket bra". :'(

Mitt UC-betyg sjönk bara när min taxerade inkomst från 2019 steg med 75 % då från 2,8 % till 1,8 %.

Är livrädd just nu att jag kommer få en skitränta när jag söker lån imorgon. Blir galen om banken erbjuder mig ränta över 10 %. :mad:
Har läst här att en nyttjandegrad på kreditkort bör vara max 20% för att få bra uc-betyg. Vilken nyttjandegrad har du nu?
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Beror nog väldigt mycket på hur mycket nyttjad kredit och hur stor kredit du hade innan. Hade du kreditgräns på 100 000 och nyttjat 50 000 så kan jag tänka mig att 15 000 inte spelar nån roll för betyget.
Störst skillnad gör det nog om man har maxat sin kredit och gör en betalning.
Kan det inte vara som så att en beviljad kredit på 100 000 är för mkt enligt kalkylerna? Om du maxar den så får du betala rätt mkt varje månad? Det är väl bra att ha en tillgänglig kredit men den får inte vara för hög i förhållande till inkomsten? Nån som har nån idé om hur max hög kredit man kan ha i förhållande till sin inkomst?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Jag tog bara 100 000 som ett exempel, har ingen aning vad Sara75's kredit är på.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp