• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Det är alltid tekniska problem sista dagarna i månaden.
Rätt usel teknik som måste tas offline för att uppdatera med ny data.
Ungefär lika uselt som banker där du inte kan få en räkning betald på helgen, vem fan sitter och hanterar min betalning manuellt måndag morgon?
Jag tycker bankinspektionen borde kika lite närmare på hur banker mm. fortfarande lever i 70-talet på vissa områden men samtidigt tar betalt för tjänster vi utför själva.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanKra

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
29
Poäng
91
Ang min UC, om jag betalar in en summa inatt till Credway och de hinner regga den imorgon. Hinner den med uppdateringen utav UC i mitten av nästa månad då?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ang min UC, om jag betalar in en summa inatt till Credway och de hinner regga den imorgon. Hinner den med uppdateringen utav UC i mitten av nästa månad då?
Det är Valborg imorgon, men skulle de hinna få in och registrera betalningen så ska det uppdateras i din Uc i maj.

Vet inte just med Credway men när jag betalar in på andra krediter så tar det upp till 4 dagar innan de registrerar betalning.
 

JohanKra

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
29
Poäng
91
Det är Valborg imorgon, men skulle de hinna få in och registrera betalningen så ska det uppdateras i din Uc i maj.

Vet inte just med Credway men när jag betalar in på andra krediter så tar det upp till 4 dagar innan de registrerar betalning.
Jag brukar iallafall kunna se att kredit minskat samma dag vid tidigare inbetalningar :) får hoppas så! Tack
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag brukar iallafall kunna se att kredit minskat samma dag vid tidigare inbetalningar :) får hoppas så! Tack
Är de så snabba så är det toppen! Hoppas det går vägen för dig :)
Jag betalade in till Everyday+, Ferratum och Flexlimit i fredags, 24/4 och det är först idag som de registrerade betalningarna.
 

Revelator

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
16 April 2020
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Ang min UC, om jag betalar in en summa inatt till Credway och de hinner regga den imorgon. Hinner den med uppdateringen utav UC i mitten av nästa månad då?

Jag betalade in ca 20k till Credway i förrgår under dagen, tidigt igår registrerades betalningen. De brukar vara snabba med det. Det är ju röd dag imorgon, men hoppas att de registrerar din betalning.
 

adam.721

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 April 2020
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Vad tror ni om mitt uc score i maj vid nästa uppdatering?

Gick ifrån 0,3 till 1,3 i score denna månad då easycredit och credigo rapporterat in till uc. har även en från credway på 20.000 som jag sa upp. Glömt att jag haft dessa ouppsagda sen flera år tillbaka. Så segt...

Har sagt upp dom nu, så kommer endast ha kvar ett lån på cashbuddy på 12.000. 1 förfrågan som går ut 22 maj. Inga anmärkningar. Ca 370.000 i årslön.

Tror ni mitt uc score kommer bli bättre nu när jag sagt upp dessa krediter? Eller bara bli sämre? Planerar att ta ett lån I maj.. :)
 

JohanKra

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
29
Poäng
91
Jag betalade in ca 20k till Credway i förrgår under dagen, tidigt igår registrerades betalningen. De brukar vara snabba med det. Det är ju röd dag imorgon, men hoppas att de registrerar din betalning.
Under dagen? Min bank har så att om jag betalar in något innan 09 samma dag så dras pengarna samma dag. Om det blir efter 09 så dras de först kommande bank dag. Drogs dina pengar mitt på dagen vid inbetalning eller under natten?
 

Revelator

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
16 April 2020
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Under dagen? Min bank har så att om jag betalar in något innan 09 samma dag så dras pengarna samma dag. Om det blir efter 09 så dras de först kommande bank dag. Drogs dina pengar mitt på dagen vid inbetalning eller under natten?

Det var efter kl 9 jag gjorde inbetalningen, och pengarna drogs först nästa bankdag (under natten), vilket betyder att Credway registrerade betalningen samma dag som den kom in.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp