• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Min UC sjönk idag med 1,5 från 7,8 till 6,3 när en ff från OPR finance på 27000 försvann. Har 5 ff kvar varav sista går ut i augusti. Hoppas så att komma ner under 4 trots att jag inte kommer lyckas betala ner mina krediter som planerat!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Min UC sjönk idag med 1,5 från 7,8 till 6,3 när en ff från OPR finance på 27000 försvann. Har 5 ff kvar varav sista går ut i augusti. Hoppas så att komma ner under 4 trots att jag inte kommer lyckas betala ner mina krediter som planerat!
 

Revelator

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
16 April 2020
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Min UC sjönk idag med 1,5 från 7,8 till 6,3 när en ff från OPR finance på 27000 försvann. Har 5 ff kvar varav sista går ut i augusti. Hoppas så att komma ner under 4 trots att jag inte kommer lyckas betala ner mina krediter som planerat!

Vilken tillfällighet! Jag hade nyligen 5 FF och 6,33 faktiskt. o_O 2 FF försvann och nu ligger jag på 3,79. Nu har jag betalat av Qliro (avbetalning) på 4k och en stor del av min enda kredit på 30k, vi får se vad jag landar på i mitten av maj. FF kan göra väldigt stor skillnad, särskilt när du har så pass få.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Vilken tillfällighet! Jag hade nyligen 5 FF och 6,33 faktiskt. o_O 2 FF försvann och nu ligger jag på 3,79. Nu har jag betalat av Qliro (avbetalning) på 4k och en stor del av min enda kredit på 30k, vi får se vad jag landar på i mitten av maj. FF kan göra väldigt stor skillnad, särskilt när du har så pass få.

Jag hade 90000 i krediter och fått nu 50 k till med betalkoll, kommer kunna betala bort ca 55 i juni men är orolig att det inte räcker. Är så lustigt med betyget , förra månaden försvann 3 uc utan någon påverkan på betyget... blir inte klok på hur de räknar.
 
J

Jeppe

Gäst
Poäng: 0
Behöver få ner mitt kreditbetyg. Har idag 13.23

Var kan jag hamna om jag gör följande i maj.

blankt på uc förfrågningar
Sagt upp kreditkortet
Inkomst 378000 2019
Underskott 67000
1 anmärkning missbrukad credit från aug 2018
Synliga lån på Uc 268000kr fördelat på 2 lån
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Behöver få ner mitt kreditbetyg. Har idag 13.23

Var kan jag hamna om jag gör följande i maj.

blankt på uc förfrågningar
Sagt upp kreditkortet
Inkomst 378000 2019
Underskott 67000
1 anmärkning missbrukad credit från aug 2018
Synliga lån på Uc 268000kr fördelat på 2 lån

Ditt betyg blir sannolikt sämre av att du säger upp kreditkortet. I övrigt så är det väl att få ned underskottet och vänta ut anmärkningen som gäller...
 

Revelator

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
16 April 2020
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Den nya lönen är högre så verkar konstigt att kreditbetyget sänks med en löneökning?

Du jämförs med andra som har (bland annat) din inkomst, vilket gör att en ökad inkomst kan leda till ett sämre betyg i vissa fall. Men du har ju 0.3, vilket är väldigt imponerande. Grattis! :tummen:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Just nu har vi tekniska problem och det går inte att logga in här på minUC. Vi jobbar så fort vi kan med att lösa problemet. Försök gärna att logga in igen om en stund eller kontakta kundservice.

Alltså det är så jävla värdelöst och så fruktansvärt pinsamt att dom numera mer eller mindre DAGLIGEN har strul på sin jävla skräpsajt. Vad är det för idioter som sitter på deras IT-Avdelning? Jävla sopor o dom inte kan sköta det borde dom outsourca hela verksamheten till Indien. Helt bedrövligt att en såhär viktig instans/produkt/tjänst som varenda bank i landet samarbetar med KONSTANT har problem.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Just nu har vi tekniska problem och det går inte att logga in här på minUC. Vi jobbar så fort vi kan med att lösa problemet. Försök gärna att logga in igen om en stund eller kontakta kundservice.

Alltså det är så jävla värdelöst och så fruktansvärt pinsamt att dom numera mer eller mindre DAGLIGEN har strul på sin jävla skräpsajt. Vad är det för idioter som sitter på deras IT-Avdelning? Jävla sopor o dom inte kan sköta det borde dom outsourca hela verksamheten till Indien. Helt bedrövligt att en såhär viktig instans/produkt/tjänst som varenda bank i landet samarbetar med KONSTANT har problem.

Det ökar ju inte direkt förtroendet för deras uträkningar...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp