• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Du borde ha 0.1 eller 0.2
Fan va sköönt o höra jag hoppas verkligen att det blir så 0,1-0,2 hade varit i himmelen jag hade nöjt mig med 0,9 så länge jag är inom kategorin mkt bra. Hoppas innerligt att det blir så :) tack för ditt svar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
261
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Jag hade 0,48 som sjönk till 0,36 när en Lendo försvann (3 ff kvar), och sen till 0,28 när Advisa försvann (2 ff kvar).
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Pinsamt.
 

Bilagor

  • Screenshot_20200505_001030_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    Screenshot_20200505_001030_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    314.5 KB · Visningar: 191

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Känns som det ständigt är "stängt" vid tolvslaget nu för tiden :-(
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Varför tycker du det? Vad tror du att man skulle hamnat då?
8 ff under en och samma månad är en del.. Sonderade du bolån eller var det lite ”smutsigare” förfrågningar? Under 1,0 får du iaf garanterat.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
8 ff under en och samma månad är en del.. Sonderade du bolån eller var det lite ”smutsigare” förfrågningar? Under 1,0 får du iaf garanterat.
Ja jag önskar att kunna ta ett lån för att köpa en bostad nästa år. Men jag kan inte de här med lån etc har aldrig tagit något större lån. Men jag hoppas ni kunniga på detta forum ska kunna hjälpa till när det är dags. Men jag kan passa på att fråga vad är en bra ränta? Vill köpa en lägenhet för 1,5 miljoner men hur ska man veta att man inte blir lurad med räntan? Kanske svårt o veta i förväg men säg att man har ett score på under 1% vad anser ni då att man ska ha för en ränta? Och vad är fast och rörlig ränta vad ska man välja och varför?
Tack för svar
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Ja jag önskar att kunna ta ett lån för att köpa en bostad nästa år. Men jag kan inte de här med lån etc har aldrig tagit något större lån. Men jag hoppas ni kunniga på detta forum ska kunna hjälpa till när det är dags. Men jag kan passa på att fråga vad är en bra ränta? Vill köpa en lägenhet för 1,5 miljoner men hur ska man veta att man inte blir lurad med räntan? Kanske svårt o veta i förväg men säg att man har ett score på under 1% vad anser ni då att man ska ha för en ränta? Och vad är fast och rörlig ränta vad ska man välja och varför?
Tack för svar
Det är lite skillnad på bolån och blanco. På blancolån sätts räntan mer på din kreditvärdighet. På bolån är det främst cashen som bestämmer din ränta, där du förhandlar den beroende på din belåningsgrad i %. Är det maxad belåning(85%) så tycker jag att man ska under 1,8% rörligt som högst.
När du amorterat på ditt bolån varje år ska du förhandla om räntan då det blivit mindre belåning på bostaden.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
engagemanget i banken spelar stor roll. om man har en stor aktiedepå till exempel eller pensionssparande där.
eller när man byter bank och blir helkund brukar dom ge stora rabatter också.

historiskt sett har det lönar sig att ha rörlig ränta, men nu verkar bankerna i många fall ha en riktigt dyr rörlig ränta i alla fall listräntan.
och förhandlar man sig till rabatter och har rörlig ränta då nollställa rabatterna efter ett år om man inte förhandlar.

själv så band jag på 10 år på tror det var 1,19% eller 1,29% i höstas
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp