• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
261
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Jag betalade av 95k på ett av två blancolån och gick från att vara belånad 2,13 till 1,78 x inkomsten och under 500k i blanco. Ingen skillnad på betyget (0,8). Så hoppas det släpar..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Är det någon som har fått förändrat betyg ännu (som inte är kopplade till förfrågningar som tillkommit/försvunnit, de får ju alltid omedelbar effekt)?
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Inte jag men tror inte att jag kommer få någon denna månad då det inte hänt allt för mycket.
Noterar att det stod 10oktober igår på totalsumman och idag 11 så det är kanske daglig uppdatering framöver
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Inte jag men tror inte att jag kommer få någon denna månad då det inte hänt allt för mycket.
Noterar att det stod 10oktober igår på totalsumman och idag 11 så det är kanske daglig uppdatering framöver
Funderar på om det nya blir dagliga uppdateringar på siffrorna, men att betyget justeras en gång i månaden baserat på vad man har tex den 15e. Men vi får nog vänta och se.
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Noterat en rolig grej. Min UC-score är 634 vilket är det sista i intervallet på Bra.
Så MinUC säger att jag har BRA men Kreddy säger Mycket bra. Kan vara värt att notera om man inte betalar för Minuc och har mycket bra på kreddy
UC risk är 0,9 på båda
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Funderar på om det nya blir dagliga uppdateringar på siffrorna, men att betyget justeras en gång i månaden baserat på vad man har tex den 15e. Men vi får nog vänta och se.
Det skulle jag tro med. Svårt att tänka mig att alla banker uppdaterar dagligen
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Är det någon som har fått förändrat betyg ännu (som inte är kopplade till förfrågningar som tillkommit/försvunnit, de får ju alltid omedelbar effekt)?
Jag har, det har inte tillkommit/försvunnit men däremot gick kreditbetyget ner från 4,9 till 4,6 då en förfrågan blev 6 mån gammal för någon dag sedan.
 
Senast ändrad:

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jag har, det har inte tillkommit/försvunnit men däremot gick kreditbetyget ner från 4,9 till 4,6 för då en förfrågan blev 6 mån gammal för någon dag sedan.
Just förfrågningarna verkar ju ha omedelbar effekt, även när de blir 6 månader alltså. Ruggigt bra med 0,3 ner där, var det din äldsta :) ?
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Just förfrågningarna verkar ju ha omedelbar effekt, även när de blir 6 månader alltså. Ruggigt bra med 0,3 ner där, var det din äldsta :) ?
Ja det är glädjande med varje sjunkande procentenhet:tummen:^^ Nä det finns äldre från jan och mars så tyvärr har de ”halvåren” redan varit. Men har både en från maj och juni kvar så där får jag uppleva ”halvårseffekten” igen. Sen återstår enbart förfrågningar som försvinner
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp