• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

filiokus

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
27
Poäng
87
Har UC börjat inhämta uppgifter om förändringar i lån och krediter löpande (kanske veckovis)?
Nollade Fairlo och löste två stora privatlån den 6/10, detta kan jag se på minUC nu. Bytte bolånebank den 5/10, det gamla bolånet är borta från UC men det nya syns inte än.
Har ni andra fått månadens uppdatering än?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Har UC börjat inhämta uppgifter om förändringar i lån och krediter löpande (kanske veckovis)?
Nollade Fairlo och löste två stora privatlån den 6/10, detta kan jag se på minUC nu. Bytte bolånebank den 5/10, det gamla bolånet är borta från UC men det nya syns inte än.
Har ni andra fått månadens uppdatering än?
Min har uppdateras nu. Skumt för kollade för 2h sen och då var den inte uppdaterad :p
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Något nytt verkar det vara. För min stapel står med datum 10 oktober. Brukar väl vara 30sep som kommer denna månad
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
"Ditt kreditbetyg är inte tillgängligt just nu" står det om mig.
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Verkar helt klart nytt. Även jag har en inbetalning jag gjorde 5 oktober som har registrerats på UC
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Mina siffror verkar också uppdaterade, men inte betyget. Tycker det borde gå upp några steg i alla fall för jag tog 26000 från ett synligt kreditkort för att betala bort Fairlo Lösa som inte syns på UC.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Något nytt verkar det vara. För min stapel står med datum 10 oktober. Brukar väl vara 30sep som kommer denna månad
Samma här. Kanske det blir något bestående. Uppdaterad stolpe den 10e och synlig uppdatering den 11e. Det får ju konsekvenser för de som trycker in mycket på kreditkort direkt efter lön och sen tar ut dem igen typ den 4e.
 

noll

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
409
Mottagna reaktioner
95
Poäng
267
Helt galna uppdateringar!
Har uppdateringsdatum per 26/9, 2/10 och 6/10 och krediter som inte skall synas denna månad finns alltså där.
Någon som ringt kundtjänst och fått veta vad som hänt? Med så olika uppdateringsdatum så kommer ju kreditbetyget att svajja varje dag..
 

noll

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
409
Mottagna reaktioner
95
Poäng
267
Så här svarade UCs handläggare i chatten:

"Som längst kan det dröja tills mitten av nästa månad för ett lån eller en kredit att uppdateras. Däremot har de flesta banker och kreditgivare börjat rapportera till oss dagligen, det betyder att många lån och krediter kan uppdateras dagligen."
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Helt galna uppdateringar!
Har uppdateringsdatum per 26/9, 2/10 och 6/10 och krediter som inte skall synas denna månad finns alltså där.
Någon som ringt kundtjänst och fått veta vad som hänt? Med så olika uppdateringsdatum så kommer ju kreditbetyget att svajja varje dag..
Helt sjukt. Alla mina 8 krediter/blancon har olika datum ser jag. Från den 29/8 till den 10/10. De flesta mellan 1-5/10
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp