• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
En liten undran, hur kan det skilja sig så mycket mellan betygen ‍♀️? Såhär ser mina ut:
Bisnode (D&B): Kreditrisk 1 Avrådes
Creditsafe: Hög Kreditvärdighet
UC: 10,9 (505)
Creditsafe registrerar inte förfrågningar till skillnad från Bisnode och UC.
Precis, och vad jag har förstått så är Bisnode väldigt känslig för många förfrågningar också.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mimmy

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
På min UC-kreditupplysning ser jag att den senaste uppdateringen för några av mina lån, inklusive bolån, var den 31 augusti???Är det någon som har liknande erfarenheter?Det innebär att inte alla lån uppdateras månadsvis?
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
På min UC-kreditupplysning ser jag att den senaste uppdateringen för några av mina lån, inklusive bolån, var den 31 augusti???Är det någon som har liknande erfarenheter?Det innebär att inte alla lån uppdateras månadsvis?
Äh dom ligger efter
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
261
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Jag betalade av 95k på ett av två blancolån och gick från att vara belånad 2,13 till 1,78 x inkomsten och under 500k i blanco. Ingen skillnad på betyget (0,8). Så hoppas det släpar..
Nu har det hoppat till 0,6!
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Nu uppdaterades mitt också.

Gick från 0.7 till 1.7. Hade räknat med sänkning så det är enligt kalkyl (lite större hopp än väntat dock:))

Orsakerna till sänkningen var att jag

1. Höjde min synliga kredit på Swedbank med 26 K för att betala bort Fairlo (Lösa, som ej var synlig på UC).

2. Sa upp hela min kredit på Fairlo (även Varda, som var synlig på UC) så jag gått från 115 K i beviljade krediter till 85 K

Bara kämpa vidare med att betala ner den "nya" krediten :)
 

AvalonC

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
26
Poäng
101
Vart hittar ni uc och andra ställen att se kreditbetyg utan att det kostar? Eller betalar ni varje gång?

:):)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp