• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Vart hittar ni uc och andra ställen att se kreditbetyg utan att det kostar? Eller betalar ni varje gång?

:):)
De flesta här prenumererar på Kreditkollen/MinUC för 49 kr månaden. Då kan du gå in och kolla obegränsat många gånger och få senaste uppgifterna.

Däremot kan man gratis ladda ner Kreddy, men där ser du inte dina förfrågningar osv. Men betyget på UC kan du se gratis där. Även dina lån/krediter
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AvalonC

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
26
Poäng
101
De flesta här prenumererar på Kreditkollen/MinUC för 49 kr månaden. Då kan du gå in och kolla obegränsat många gånger och få senaste uppgifterna.

Däremot kan man gratis ladda ner Kreddy, men där ser du inte dina förfrågningar osv. Men betyget på UC kan du se gratis där. Även dina lån/krediter


Tack så mycket... Ska testa kreddy
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Vore det inte ironiskt om varje person som betalar för Kreditkollen får sämre kreditvärdiget. Tänk er själva, det är ju många här som har örnkoll på sin UC bara för att kunna ta nya lån vid det optimala tillfället. Tänk om detta matas in i algoritmen? :D
 

Alexlar

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
19 Oktober 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Godmorgon! Blev förra veckan äntligen av med min sista anmärkning och fick därmed bättre score. Såg dock att jag råkat övertrassera ett kreditkort som jag betalade in direkt.
Nu kan jag se att krediten gått ner från 102% till 98% förbrukat på minuc, men inget hände med scoren.
Uppdateras den bara en gång i månaden eller löpande?
Ska lägga om mitt lån med sjukt dålig ränta och hade velat göra det helst igår :) men vet inte om det kommer ändras snart så jag får bättre betyg och bör vänta? Handlar det om några dagar kan jag ju lika gärna vänta lite
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Godmorgon! Blev förra veckan äntligen av med min sista anmärkning och fick därmed bättre score. Såg dock att jag råkat övertrassera ett kreditkort som jag betalade in direkt.
Nu kan jag se att krediten gått ner från 102% till 98% förbrukat på minuc, men inget hände med scoren.
Uppdateras den bara en gång i månaden eller löpande?
Ska lägga om mitt lån med sjukt dålig ränta och hade velat göra det helst igår :) men vet inte om det kommer ändras snart så jag får bättre betyg och bör vänta? Handlar det om några dagar kan jag ju lika gärna vänta lite
Det är lite nytt nu senaste månaden. Som jag har förstått det (tror ingen vet säkert) uppdateras de inrapporterade siffrorna mer eller mindre daglingen, men betyget tycks bara uppdateras en gång per månad som tidigare. Med andra ord återspeglar inte betyget siffrorna till hundra procent ifall man har gjort extra inbetalningar.
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Kan man säga något om hur högt kreditbetyget kan vara och man ändå får lån? Även om det blir med hög ränta? Vet att det beror på flera saker, men finns det nån gräns som under 10 eller så?
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Hej!

Idag har jag ett betyg på 0.4%. Är det värt att försöka få ner detta ytterligare till 0.3-0.1%? Det som drar ner lite är kreditkort som jag använder men betalar hela beloppet varje månad.
Eller spelar det mindre roll dessa små förflyttningar?
Har inga anmärkningar, kronofogden eller dylikt.
Årsinkomst 942.100 för 2022.
Blancolån, ca 300.000
0 Förfrågningar
Jag är inte behov av att söka nytt lån akut utan har tänkt att söka för att försöka få bättre ränta på mitt nuvarande blancolån som har en ränta på ca 9.8%
Har du sökt nytt lån? Hur tänkte du få ner betyget mot 0,1? Du har ju bra lön, skuldsättningsgrad och inga FF. Är väl bara kreditanvändande som kan påverka.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Är det någon som har 0,1 (utan bostad, är ogift, har blancolån och kredit? Är det möjligt?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Är det någon som har 0,1 (utan bostad, är ogift, har blancolån och kredit? Är det möjligt?
Kollade en anhörig, hen har det.
Ett kreditkort, nyttjat kanske 5av 50k, två avbetalningskrediter på kring 200k, taxerad inkomst ca 400, underskott 20.
En eller 2 förfrågningar.
Ogift och hyresrätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp