• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Nej.. har väl tänkt det ju är ca 2 månader kvar tills det gått 8 månader som ju handlingstiden är och att det är ”normalt” att jag inte hört något.. Men det kanske det inte är? Borde jag fått betalningsplan redan kanske? Hur är det för er andra?
Nej.. har väl tänkt det ju är ca 2 månader kvar tills det gått 8 månader som ju handlingstiden är och att det är ”normalt” att jag inte hört något.. Men det kanske det inte är? Borde jag fått betalningsplan redan kanske? Hur är det för er andra?
står i brevet att det tar 6-7 veckor
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Inledande i augusti och har någon inte inkommit med uppgifter så är det absolut inte lång tid
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Fick betalningsplan idag, är man närmare nu eller hur ska jag tolka detta? Tog nog inte mer än 5 veckor efter inledande
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Vad skönt att höra! Då är det ingen som har haft invändningar då? Men risken finns ännu vad jag förstår att dem invänder något förutom betalplanen?
nej jag har inte hört ett ljud utan fick i Kivra
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Vad skönt att höra! Då är det ingen som har haft invändningar då? Men risken finns ännu vad jag förstår att dem invänder något förutom betalplanen?
nej jag har inte hört ett ljud utan fick i Kivra
Betalplanen skickas ut samtidigt till borgenärerna som till dig så invändningar kan komma framöver.
Både du och borgenärerna ska godkänna den.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Betalplanen skickas ut samtidigt till borgenärerna som till dig så invändningar kan komma framöver.
Både du och borgenärerna ska godkänna den.
Okej, bara att vänta vidare då utan att hopps för mycket. Någon som har generell uppfattning hur långt ifrån betalplan tills slutgiltigt beslut?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Okej, bara att vänta vidare då utan att hopps för mycket. Någon som har generell uppfattning hur långt ifrån betalplan tills slutgiltigt beslut?
Det är svårt att säga då alla ska inkomma med godkännande eller motsättning och vissa borgenärer inte är så snabba
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Nej.. har väl tänkt det ju är ca 2 månader kvar tills det gått 8 månader som ju handlingstiden är och att det är ”normalt” att jag inte hört något.. Men det kanske det inte är? Borde jag fått betalningsplan redan kanske? Hur är det för er andra?
Tog 3,5 månad innan jag fick förslaget på skuldsaneringen (betalplan) o hörde inget innan dess, så inte konstigt att du inte hört nåt på två månader. En del lämnar ju inte in uppgifter direkt utan dom måste skicka ut påminnelser.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp