• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
någon som vet hur många som fått inledande som får avslag ? och vad den vanligate anledningen isåfall är ?

..att man får avslag efter inledande?

Det är nog att man inte varit ärlig fullt ut.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

UserX

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 Juli 2020
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
någon som vet hur många som fått inledande som får avslag ? och vad den vanligate anledningen isåfall är ?
Jag fick avslag efter inledande, de bedömde att jag skulle kunna betala inom överskådlig tid. Det är 3 år sedan nu.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag fick avslag efter inledande, de bedömde att jag skulle kunna betala inom överskådlig tid. Det är 3 år sedan nu.
Vad var det som framkom som inte framkommit innan du fick inledande som gjorde att insolvensbiten förändrades ?
 

laurentii

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 December 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Jag ansökte 4e april, fick inledande 9e augusti och har därefter inte hört ett ljud..
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Vad var det som framkom som inte framkommit innan du fick inledande som gjorde att insolvensbiten förändrades ?
ja låter lite konstigt att du får inledande sedan ändrar dom beslutet, skickade du in korrekt uppgifter till dom ?
 

laurentii

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 December 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
hmm låter riktigt konstigt ju, har du kontaktat dom ?
Nej.. har väl tänkt det ju är ca 2 månader kvar tills det gått 8 månader som ju handlingstiden är och att det är ”normalt” att jag inte hört något.. Men det kanske det inte är? Borde jag fått betalningsplan redan kanske? Hur är det för er andra?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nej.. har väl tänkt det ju är ca 2 månader kvar tills det gått 8 månader som ju handlingstiden är och att det är ”normalt” att jag inte hört något.. Men det kanske det inte är? Borde jag fått betalningsplan redan kanske? Hur är det för er andra?
Det har bara gått två månader så nej. Alla borgenärer ska inkomma med dina skulder och därefter ska en betalplan upprättas och ibland kan det ta tid då vissa borgenärer är sega med att inkomma med sina uppgifter.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp