• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

UserX

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 Juli 2020
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Vad var det som framkom som inte framkommit innan du fick inledande som gjorde att insolvensbiten förändrades ?
Min grundlön var då 28.000. Men jag hade innan tillfälligt jobbat övertid pga covid. Det höjde min inkomst.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Måste man ringa som det står i brevet för betalplan? Går inte att nå handläggare. Skickat mejl och godkände så jag hoppas det räcker om jag inte får tag i handläggaren
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Måste man ringa som det står i brevet för betalplan? Går inte att nå handläggare. Skickat mejl och godkände så jag hoppas det räcker om jag inte får tag i handläggaren
Min handläggare sa att jag måste ringa och godkänna, har du kollat via kundtjänst om han eller hon är sjuk/ledig?
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Min handläggare sa att jag måste ringa och godkänna, har du kollat via kundtjänst om han eller hon är sjuk/ledig?
Får prova ringa växel också då:/ är olika anledningar, inte tillgänglig, återkommer tid, osv sedan när man ringer vid tiden eller efter så inte tillgänglig eller återkommer imorgon vid ny tid,
 

Rima822

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Oktober 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej

hur många här inne har nydligen fått inledande skuldsanering , hur långe har ni väntat ?


tänker att vi startar upp en tråd o kanske kan hjälpas åt med alla frågor/funderingar.
Smart idé att starta en tråd här. Jag har nyligen fått inledande och undrar hur Kronofogden ser på att man byter jobb (fortf tillsvidaretjänst) under inledande process förutsatt att lönen blir högre så mer kan gå till skulderna? Vill tillägga att oavsett lön kommer inte skulderna kunna betalas av under 15 år. Man är ju livrädd att göra ”fel” under inledande.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Smart idé att starta en tråd här. Jag har nyligen fått inledande och undrar hur Kronofogden ser på att man byter jobb (fortf tillsvidaretjänst) under inledande process förutsatt att lönen blir högre så mer kan gå till skulderna? Vill tillägga att oavsett lön kommer inte skulderna kunna betalas av under 15 år. Man är ju livrädd att göra ”fel” under inledande.
Jag gjorde det 1 månad efter inledande, inga problem. Fick beviljad skuldsanering och ingen ifrågasatte.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Smart idé att starta en tråd här. Jag har nyligen fått inledande och undrar hur Kronofogden ser på att man byter jobb (fortf tillsvidaretjänst) under inledande process förutsatt att lönen blir högre så mer kan gå till skulderna? Vill tillägga att oavsett lön kommer inte skulderna kunna betalas av under 15 år. Man är ju livrädd att göra ”fel” under inledande.
Under tiden jag hade inledande och precis godkänt betalplanen fick jag en löneökning på ca 600 kr netto. Det gav mig avslag.

Sen överklagade jag där jag ”tryckte” på flera punkter, vilket tillslut gav mig beslut om sanering. Men det var väldigt jobbiga och sömnlösa månader från det jag fick avslaget till beslut.

Pga att chefen tyckte jag gjorde ett bra jobb och gav mig en löneökning som gav 592 kr netto. Vilket KF gav mig avslag för.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp