• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hej,

Angående att levla, kan man ligga på tex 20 tusen-nivån och ha utnyttjad denna lånenivå, och levla sig upp till de högsta nivåerna, men att utan att använda sig mer än tex dessa 20 tusen i lån? (så att det finns beviljat låneutrymme vid framtida eventuella behov)

(Dvs, måste man tagit ut lån på aktuell beviljad nivå för att kunna levla sig mot högre?)
nej du väljer själv hur mycket du vill nyttja
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
713
Mottagna reaktioner
170
Poäng
357
Nån som vet om de går o betala in via bg o ocr? T.ex om nån annan ska betala in pengar åt en?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
det här med bytet till Zimpler verkar ju vara riktigt skit.
jag försökte sätta in 12500kr nu från ICA Banken, men nu möts jag av meddelandet att den dagliga gränsen för banken är nådd.
tidigare har jag gjort insättningar på 46000kr utan problem, det blir ju ett stort projekt att lyckas lösa hela krediten på 100k om jag vill göra det men endast kan sätta in en liten skitsumma varje dag :(

edit: provade med 10000 och 5000 och allt blev nekat, så jag kan inte amortera extra, någon annan som också har problem?
 
Senast ändrad:

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
692
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
det här med bytet till Zimpler verkar ju vara riktigt skit.
jag försökte sätta in 12500kr nu från ICA Banken, men nu möts jag av meddelandet att den dagliga gränsen för banken är nådd.
tidigare har jag gjort insättningar på 46000kr utan problem, det blir ju ett stort projekt att lyckas lösa hela krediten på 100k om jag vill göra det men endast kan sätta in en liten skitsumma varje dag :(

edit: provade med 10000 och 5000 och allt blev nekat, så jag kan inte amortera extra, någon annan som också har problem?
Ja det fungerar sådär för mig med. Försökte extraamortera igår på Fairlo men sidan stod bara och snurrade när jag var inne på Zimpler. Det är väl det ända som är dåligt med fairlo just nu att man inte har manuella inbetalningsmöjligheter via hemsidan med bg/pg.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 156
Poäng
1 427
Ja det fungerar sådär för mig med. Försökte extraamortera igår på Fairlo men sidan stod bara och snurrade när jag var inne på Zimpler. Det är väl det ända som är dåligt med fairlo just nu att man inte har manuella inbetalningsmöjligheter via hemsidan med bg/pg.
Prova annan webb läsare. Har iPhone haft problem flera gånger med annat på Fairlo men logga in via chrome ist då funka allt..
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 676
Mottagna reaktioner
2 595
Poäng
1 677
Någon som vet om man kan ha autogiro till något annat konto än sitt eget? Typ min mans konto.?
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
233
Mottagna reaktioner
117
Poäng
297
Går det att levla från 30.000 till 100.000 eller måste man ta mellansteget på 50.000 först (och sen avvakta ytterligare 6 dragningar?)
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
233
Mottagna reaktioner
117
Poäng
297
Har en till fråga:
Tänker försöka levla till 50 eller helst 100 i slutet på april. Har tre ff, alla i februari, varav en från fairlo och en utan namn på frågeställaren. Kan fairlo ändå se den och kommer min ansökan godkännas? Tror jag har läst på forumet att förfrågningar utan namn inte syns då vissa använder ett gammalt system men blir osäker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp