• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Ytterligare ett nederlag för fairlo. De har bytt till zimpler.

Spärrad där pga av spel och de kan vad jag vet inte erbjuda endast spärr för spel som trustly.

Så nu kan jag inte betala extra. Jag har betalt upp mellanskilnaden till att jag har 1000 varje månad och tagit ut allt som blivit tillgängligt.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
825
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Dum fråga, vad är zimpler och hur påverkar det uttagen?
Är det att de kollar kontot om det finns spel och sånt?
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Dum fråga, vad är zimpler och hur påverkar det uttagen?
Är det att de kollar kontot om det finns spel och sånt?
Zimpler är en kopia på trustly, det är väl den enklaste förklaringen men zimpler har varit mer eller mindre bara relaterat till spel mig veterligen.

Jag maila zimpler nu om de tänker lösa det så som trustly gjort, att man kan skilja på spärr för soel och annat.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Det var inget problem för mig att sätta in och kunna ut nu som vanligt ? Men jag har ingen spelhistoriik.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
825
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Ok, jag har mitt autogiro kopplat till ett konto som det är bara fairlo som dras från, där finns ingen historik med lön mm påverkar det när man ska levla? Antar att de kommer bli hårdare med kontohistoriken nu. Har inget spel eller sånt på lönekontot, tycker det är enklare och skilja på saker.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Ok, jag har mitt autogiro kopplat till ett konto som det är bara fairlo som dras från, där finns ingen historik med lön mm påverkar det när man ska levla? Antar att de kommer bli hårdare med kontohistoriken nu. Har inget spel eller sånt på lönekontot, tycker det är enklare och skilja på saker.
Ni missförstår nog helt.

Jag har spärrat mig från att använda zimpler hos zimpler för att inte kunna sätta in på spelsidor den vägen. Och då verkar det som de spärrar allt även sånt som inte är spelrelaterat. Trustly kan man välja spärr för allt eller bara soel relaterat .

Fairlo bryr sig inte nu och kommer nog inte göra det, och i så fall måste de ju börja med instnator eller dylikt.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Kan du inte då ta bort spärren på zimpler då? De har ju inte spela på faktura längre? Och att ha den öppen så väl som trustly spelar väl då ingen roll för ditt spelande, eller?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp