• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 558
Poäng
5 137
Tack! Tvingades lämna tillbaka mina vinterskor för att få några hundra iaf pga detta. Går hellre i sneakers ett par veckor till än inte kunna köpa nån mat alls.
Det är inte lätt när man ställs inför sådana val. Och tufft som f*n. Glömmer aldrig vintern för några år sedan när jag var tvungen att vänta ända tills novemberlönen för att ha råd att köpa vinterskor till yngsta. Tack och lov att det inte var extremt kallt.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
Det är inte lätt när man ställs inför sådana val. Och tufft som f*n. Glömmer aldrig vintern för några år sedan när jag var tvungen att vänta ända tills novemberlönen för att ha råd att köpa vinterskor till yngsta. Tack och lov att det inte var extremt kallt.
Usch, måste vara ännu värre när det gäller ens barn :facepleading:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 558
Poäng
5 137
Usch, måste vara ännu värre när det gäller ens barn :facepleading:
Absolut är det så! Och det är lätt att tänka att det måste väl finnas ngt annat att dra in på men det året var det mest hemska jag varit med om när det kommer till pengar.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
Absolut är det så! Och det är lätt att tänka att det måste väl finnas ngt annat att dra in på men det året var det mest hemska jag varit med om när det kommer till pengar.
Ja, det är lätt att tänka. Men då har man nog inte själv varit i samma situation. Det är inte en självklarhet att ha råd med ens det nödvändigaste för alla människor i Sverige idag. Men sociala medier och annat vill gärna få oss att tro att alla lever i överflöd.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 558
Poäng
5 137
Ja, det är lätt att tänka. Men då har man nog inte själv varit i samma situation. Det är inte en självklarhet att ha råd med ens det nödvändigaste för alla människor i Sverige idag. Men sociala medier och annat vill gärna få oss att tro att alla lever i överflöd.
Så är det och jag älskar uttrycket "Döm inte ngn annan förrän du gått en mil i hans mockasiner"

 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
Nu har facket försökt få min avdelning att betala ut dessa pengar snarast då dom ju missat i fredags. Men pga sjukskrivningar så säger dom nej och vi drabbas alltså. Fyfan! Jag var inne på min semester, och även om utbildningen var bra så såg jag också fram emot dessa extra pengar. Nu känns hela jävla julen förstörd, allt har krånglat denna månad. I min värld har man kunnat lita på kommunala arbetsgivare och fackförbund när det gäller sånt som utbetalningar men detta har raserat det förtroendet. Fattas bara att arbetsgivaren inte betalar ut lönen den 22 också o_O
 
Senast ändrad:

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
92
Poäng
247
Usch vilken månad du verka ha @Jessica87 o_O Jag lider verkligen med dig, och håller tummarna för att du hittar nån slags julefrid till slut…

Och så vill jag tipsa er om en sida där jag fyndat jättemycket billiga kläder och skor. Vinted! Jag har vänt på varenda krona nu i många år, och vant mig med att aldrig kunna unna mig själv något finare… tills jag vart tipsad om Vinted.

Har dreglat över ett par riktigt snygga skor i säkert ett år. Dom kostar 1300kr… vilket jag inte kan lägga iom löneutmätningen och tre barn som ständigt behöver nytt. Men på Vinted hittade jag ett par, i min storlek, helt nya, för 350kr.
Det går verkligen att fynda där, bara man vet vad man är ute efter. Både till vuxna och barn. :)
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Usch vilken månad du verka ha @Jessica87 o_O Jag lider verkligen med dig, och håller tummarna för att du hittar nån slags julefrid till slut…

Och så vill jag tipsa er om en sida där jag fyndat jättemycket billiga kläder och skor. Vinted! Jag har vänt på varenda krona nu i många år, och vant mig med att aldrig kunna unna mig själv något finare… tills jag vart tipsad om Vinted.

Har dreglat över ett par riktigt snygga skor i säkert ett år. Dom kostar 1300kr… vilket jag inte kan lägga iom löneutmätningen och tre barn som ständigt behöver nytt. Men på Vinted hittade jag ett par, i min storlek, helt nya, för 350kr.
Det går verkligen att fynda där, bara man vet vad man är ute efter. Både till vuxna och barn. :)
Kollade, otroligt billigt, är det begagnat?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
Usch vilken månad du verka ha @Jessica87 o_O Jag lider verkligen med dig, och håller tummarna för att du hittar nån slags julefrid till slut…

Och så vill jag tipsa er om en sida där jag fyndat jättemycket billiga kläder och skor. Vinted! Jag har vänt på varenda krona nu i många år, och vant mig med att aldrig kunna unna mig själv något finare… tills jag vart tipsad om Vinted.

Har dreglat över ett par riktigt snygga skor i säkert ett år. Dom kostar 1300kr… vilket jag inte kan lägga iom löneutmätningen och tre barn som ständigt behöver nytt. Men på Vinted hittade jag ett par, i min storlek, helt nya, för 350kr.
Det går verkligen att fynda där, bara man vet vad man är ute efter. Både till vuxna och barn. :)
Tack! Nån vidare julefrid blir det knappast när man står utan pengar innan jul. Trodde aldrig att det kunde få gå till på detta viset utan att dom som ställt till det löser det omgående när det uppdagas. Men nu vet jag bättre och vill dela med mig, för jag tror att många som jag förväntar sig att man ska kunna lita på arbetsgivare och fackförbund. Misstag gör alla, jag säger inget om det. Men att man inte rättar till det omgående när det påverkar individers liv på detta sätt, det är förkastligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp