• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det är detta nedan Lasseman syftar på att det inte finns något tidsspann inom vilken en omprövning ska ha inkommit:
1. gäldenären har gjort sig skyldig till oredlighet mot borgenärer,
2. gäldenären har gjort sig skyldig till uppsåtligt försvårande av konkurs eller exekutiv förrättning,
3. gäldenären i hemlighet har gynnat någon borgenär för att inverka på skuldsaneringsfrågans avgörande,
4. gäldenären i sin ansökan om skuldsanering eller annars under ärendets handläggning medvetet har lämnat oriktiga uppgifter till men för borgenären,
5. gäldenären har lämnat oriktiga uppgifter till ledning för en myndighets beslut i fråga om skatt eller avgift som omfattas av skuldsaneringen eller inte har lämnat uppgifter trots att han eller hon är uppgiftsskyldig och detta har medfört att ett beslut blivit felaktigt eller inte fattats,
6. gäldenären inte följer betalningsplanen och avvikelsen inte är ringa,
Detta låter som vid skuldsaneringens inledande fas och inte efter att den är avslutad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Detta låter som vid skuldsaneringens inledande fas och inte efter att den är avslutad.
Ja jag håller med men det är tydligen inte så. Men om bolagen skrivit av skulderna man haft så finns ju inget att ompröva kan jag tycka..
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
Alltså jag får snart ett sammanbrott. Först krångel med löneutmätningen. Och nu? Jo med utbetalning från facket för en utbildning. Vi var lovade utbetalning i fredags, men det kom ingen. Idag har jag varit i kontakt med dom och det verkar ha missats, och vi tvingas vänta tills fredag nästa vecka?! Vad i helvete. Om dom missar borde dom också lösa det omgående när det upptäcks. För oss som lever utan marginaler ställer sånt här till det enormt. Och innan jul dessutom. Blir alltså 1.5 vecka på extremt lite pengar igen. :facepleading:

Allt detta krånglande från verksamheter man tror att man kan lita på gör att jag ser det som ännu mer akut att spara ihop en liten buffert.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 558
Poäng
5 137
När man har köpt något i butik med vanligt betalkort, och ångrar köpet. Hur lång tid tar en återbetalning då? Mer precist så gäller det skopunkten.
Oftast kommer pengarna dagen efter men max 3 bankdagar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp