• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
309
Poäng
577
Vet inte vad som gäller med försäljning. Men jag har gjort så förut när vissa bolag inte rapporterat in ränta, ja tog återbäringen i april, när jag fått utbetalt så gjorde jag ändring och la till räntan. Några dagar senare fick jag nästa utbetalning.
Hamnar hos kronofogden om en månad eller vad det blir så därav blir det inga skattepengar i juni . Men då vet jag att inga alternativ finns eftersom den är låst sen . Bara glömma återbäringen med andra ord .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Inkassoränta. Om du har betalat av skulder som drivs in av ett inkassobolag får du förmodligen fylla i dessa ränteutgifter manuellt i deklarationen. Det är nämligen så att inkassobolagen inte behöver skicka in några kontrolluppgifter till skatteverket eftersom de driver in skulden för ett annat bolags räkning

Kan vara bra för er alla att veta ni behöver manuellt lägga till dessa (och får då skatten utbetald senare).
30k var missat för sambon totalt ! Kommer lägga in dessa !
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
58000 tillbaka..men underskottet är ju katastrof tyvärr
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det är inget som är missat.
Dom har ingen skyldighet att rapportera.
Inget inkassobolag har det kravet på sig.
Normalt sett så brukar även inkasso bolagen rapportera ! Och det är ränta som är betald så visst är det missat i deklationen ! Sen om dom inte lagt in det får man lägga in det själv !
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Normalt sett så brukar även inkasso bolagen rapportera ! Och det är ränta som är betald så visst är det missat i deklationen ! Sen om dom inte lagt in det får man lägga in det själv !

När jag tittar på deklarationen som jag fick i mars 2022 så hade Sileo Kapital rapporterat in ränta.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Normalt sett så brukar även inkasso bolagen rapportera ! Och det är ränta som är betald så visst är det missat i deklationen ! Sen om dom inte lagt in det får man lägga in det själv !
Nej, det brukar dom inte göra… Bara några få gör det…dessvärre. :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp