• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det kan du ändra i efterhand om du saknar någon. Kom ihåg att ha underlag för dina ändringar då Skatteverket lär vilja ha det.
Ja har du bara underlag så är det lugnt ! Sambon ska lägga till Svea ! 18k som dom inte rapporterat ! Allt finns på mina sidor hur betalningarna gått emot
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Har fortf ej fått
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Jag har fortfarande inte fått något och det ska man nog vara glad över :D
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
309
Poäng
577
Om jag ska deklarera lägenhetsförsäljning men helst vill få ut återbäringen först i början av april kan jag signera firar utan ändringar och Sen efteråt göra ändring o redovisa försäljning ? Näe går inte va ?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Om jag ska deklarera lägenhetsförsäljning men helst vill få ut återbäringen först i början av april kan jag signera firar utan ändringar och Sen efteråt göra ändring o redovisa försäljning ? Näe går inte va ?

Nej, det går inte. Har du signerat och godkänt så kan du inte göra ändringar i efterhand. Deklarationen är då "låst". Eller om du frågar någon släkting ifall dom kan lägga ut den återbäringen du ska få för lägenhetsförsäljningen och sedan betalar du tillbaka det i juni.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Nej, det går inte. Har du signerat och godkänt så kan du inte göra ändringar i efterhand. Deklarationen är då "låst". Eller om du frågar någon släkting ifall dom kan lägga ut den återbäringen du ska få för lägenhetsförsäljningen och sedan betalar du tillbaka det i juni.
Vet inte vad som gäller med försäljning. Men jag har gjort så förut när vissa bolag inte rapporterat in ränta, ja tog återbäringen i april, när jag fått utbetalt så gjorde jag ändring och la till räntan. Några dagar senare fick jag nästa utbetalning.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
374
Poäng
497
Inkassoränta. Om du har betalat av skulder som drivs in av ett inkassobolag får du förmodligen fylla i dessa ränteutgifter manuellt i deklarationen. Det är nämligen så att inkassobolagen inte behöver skicka in några kontrolluppgifter till skatteverket eftersom de driver in skulden för ett annat bolags räkning

Kan vara bra för er alla att veta ni behöver manuellt lägga till dessa (och får då skatten utbetald senare).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp