• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Nej, det brukar dom inte göra… Bara några få gör det…dessvärre. :(
Alla inkasso bolag har alltid skickat in , Svea , gothia , alektrum , intrum , sileo , Lowell , axactor mm ! Men det är när jag hatt löneutmätningen !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Nu ramlade min deklaration in, 34K i restskatt. Men med lite avdrag så kanske man kommer +- noll.
Lite väl ”tuff” jämkning från min sida….
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag hade tre bolag som rapporterat in ränta, jag har skuldsanering.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Jag antar att alla som redan fått sina deklarationer har Kivra eller något. Sitter fortfarande och väntar, och har inte Kivra.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jag antar att alla som redan fått sina deklarationer har Kivra eller något. Sitter fortfarande och väntar, och har inte Kivra.
Jag har inte fått min i Kivra ännu men det är bara den 7 ännu och de har hela veckan på sig till jag börjar efterlysa den
Tror nog att många kommer få högre underskott pga höjning av räntorna som stigit hela hösten. Min bostadslån gick upp 2% i september när jag la om det
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Jag har inte fått min i Kivra ännu men det är bara den 7 ännu och de har hela veckan på sig till jag börjar efterlysa den
Tror nog att många kommer få högre underskott pga höjning av räntorna som stigit hela hösten. Min bostadslån gick upp 2% i september när jag la om det
Läste i SvD att fler kommer att hamna över gränsen på 100 tkr och därmed sänks ränteavdraget till 21%. Detta kommer nog som en chock för många i en helt ny "grupp". Vi andra som har eller har haft skulder med höga räntor är redan vana vid det.
Jag har eller inte fått min deklaration, föregående år har jag varit bland de första, men som du skriver är det ingen brådska för min del heller. Tänker att de kanske ändrat något i ordningen som de brukar skicka ut i - det är i varje fall min "spaning" :)
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
118
Poäng
297
Jag har fått min. Jag blir återbetalningsskyldig jag. Men ser att det saknas flera krediter och skit som ej rapporterat in räntan. Hur gör man då? För att få med dem i deklarationen? Aldrig behövt betala tillbaka förut.
Och gothia har inte rapporterat in någonting alls. Där har jag ju betalat multum i ränta tex..
Även ferratum, bn, Santander och många fler saknas
Skumt. Jag har bl.a. Santander, Ferratum (Multitude bank plc) och Gothia (Riverty AB). Undrar varför det saknas hos vissa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp