• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Lönen har kommit in. Alla räkningar är betalda, viktiga inköp som busskort och linser är gjorda. Har handlat lite mat. Har pengar kvar till mat och lite nöje. Inga privata skulder. Inga usla samveten. Sinnesro.

Jag funderar på internet. Jag har idag internet via telenor och mitt erbjudande jag haft har gått ut så nu kostar det mig nästan 600:- i månaden. Hutlöst. Finns det betydligt billigare? Vad är rimligt att betala tycker ni? Jag har ju ett ensamhushåll och det är bara min smarttv, och längre fram förmodligen en dator för skolarbete och liknande, som det ska fungera för. Sport, hastigheten måste klara sport!
Svindyrt! Absolut inte de Telenor.
Vad har du för hastighet?
Kan också rekommendera Bahnhof. Bra priser och 100/100 räcker rätt bra för dig, streama mm.
289 kr/mån i 6 mån sedan 319 kr/mån
 

Bilagor

  • IMG_9187.jpeg
    IMG_9187.jpeg
    537 KB · Visningar: 7
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Går
Svindyrt! Absolut inte de Telenor.
Vad har du för hastighet?
Kan också rekommendera Bahnhof. Bra priser och 100/100 räcker rätt bra för dig, streama mm.
289 kr/mån i 6 mån sedan 319 kr/mån
Går det med abonnemang om man har löneutmätning?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Sjukt dyrt. Är ett obegränsat mobilabonnemang en väg, alltså där du kör tv, dator via delning från mobilen?
Ja jag tänker att jag nog får kika på det. Har en fd kollega som hade det så eftersom det faktiskt blev billigare.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Sakta börjar saker lösa sig. Om några månader går jag upp till heltid och det är ännu en pusselbit i min förhoppning om att så småningom kunna beviljas skuldsanering. Det har snart gått ett år med löneutmätning, och strax därefter ett år som spelfri. Tiden går och hoppet om en bättre ekonomisk frihet växer.

Räkningar och annat nödvändigt är betalat och köpt. Har handlat en del mat. 6000:- på kontot och jag ska unna mig lite trevligheter. Livet ändå. Det som kändes så jäkla svart och svårt under en så lång tid.
 

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Sakta börjar saker lösa sig. Om några månader går jag upp till heltid och det är ännu en pusselbit i min förhoppning om att så småningom kunna beviljas skuldsanering. Det har snart gått ett år med löneutmätning, och strax därefter ett år som spelfri. Tiden går och hoppet om en bättre ekonomisk frihet växer.

Räkningar och annat nödvändigt är betalat och köpt. Har handlat en del mat. 6000:- på kontot och jag ska unna mig lite trevligheter. Livet ändå. Det som kändes så jäkla svart och svårt under en så lång tid.
Wow låter helt otroligt att du endå kunnat spara en sån bra summa under löne utmätning, bra jobbat!
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 317
Mottagna reaktioner
1 353
Poäng
997
Sakta börjar saker lösa sig. Om några månader går jag upp till heltid och det är ännu en pusselbit i min förhoppning om att så småningom kunna beviljas skuldsanering. Det har snart gått ett år med löneutmätning, och strax därefter ett år som spelfri. Tiden går och hoppet om en bättre ekonomisk frihet växer.

Räkningar och annat nödvändigt är betalat och köpt. Har handlat en del mat. 6000:- på kontot och jag ska unna mig lite trevligheter. Livet ändå. Det som kändes så jäkla svart och svårt under en så lång tid.

Härlig känsla, bra jobbat och fortsätt i samma anda! :)
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Wow låter helt otroligt att du endå kunnat spara en sån bra summa under löne utmätning, bra jobbat!
Det är ju tack vare att jag fått ut lite mer än förbehållet dock, och summan är också vad jag har att klara mig på denna månaden. Men absolut har det varit värdefullt att få ut lite extra och kunna komma i fas med hjälp av det, och bättre val. :)
 
Senast ändrad:

Cecilia 122

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Det är ju tack vare att jag fått ut lite mer än förbehållet dock, och summan är också vad jag har att klara mig på denna månaden. Men absolut har det varit värdefullt att få ut lite extra och kunna komma i fas med hjälp av det, och bättre val. :)
Härligt för dig. Bra kämpat
 

Cecilia 122

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Sakta börjar saker lösa sig. Om några månader går jag upp till heltid och det är ännu en pusselbit i min förhoppning om att så småningom kunna beviljas skuldsanering. Det har snart gått ett år med löneutmätning, och strax därefter ett år som spelfri. Tiden går och hoppet om en bättre ekonomisk frihet växer.

Räkningar och annat nödvändigt är betalat och köpt. Har handlat en del mat. 6000:- på kontot och jag ska unna mig lite trevligheter. Livet ändå. Det som kändes så jäkla svart och svårt under en så lång tid.
Härligt o bra jobbat
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp