• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Det är mkt pengar att spara till annat, och 100 räcker för oss, både tv och surf.
Så bra! Jag är en person och har bredbandet till tv, mest sport, och vanlig mobilsurf. Inga spel eller annat så det ska säkert räcka fint.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Så bra! Jag är en person och har bredbandet till tv, mest sport, och vanlig mobilsurf. Inga spel eller annat så det ska säkert räcka fint.
Samma för mig, kollar till 80% sport…och mest på vintern, sommarsporten på gräs med en boll man sparkar på är inget för mig ;).
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Har suttit med budgeten för kommande lönemånad.

Räkningar/fasta: 8300:-
Övriga nödvändiga inköp: 1500:-
Mat: 2500:-
Och så några tusen utöver det att leva på, vet inte exakt summan än. En ganska bra månad ändå under förutsättningarna. Lite beroende på summan ska jag försöka lägga undan någon peng också, 500-1000:- så man har en liten marginal.

Jag har fortsatt titta på kläder second hand. Inte så att jag alltid köper där, men det har blivit en del ändå. För ett tag sen köpte jag en höstjacka och en topp för 105:- sammanlagt, bägge i utmärkt skick. Har ett par saker till på min lista så det får bli en sväng till snart. Jag håller just nu på att gå ner i vikt vilket gör att det känns ännu mer rimligt att köpa second hand då jag vet att kläderna inte kommer passa under någon jättelång tid.
Vinted och erikshjälpen är två av mina favoriter :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp