• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
63
Poäng
197
Tack, det behövde jag höra :)
Det har gått skapligt för mej med de sista månaderna. Det beror helt på att jag har jämkning . Det ger ca 2000 mer i månaden. Jag funderar på skuldsanering också. Gör det någon skillnad för kfm, om man tar hjälp av kommunens skuldrådgivning?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 298
Mottagna reaktioner
7 556
Poäng
5 137
Den här månaden som såg så bra ut dök det givetvis upp en del oväntade utgifter. Så nu med 1.5 vecka till lön står kontot på 700:-. Men då har jag handlat mat idag så jag klarar hela nästa vecka, så det som behövs är mat för 4 dagar nästnästa vecka innan lön. Inga större problem alltså. Skillnaden nu mot för ett år sen är stor, också en månad när det blir såhär. Medicin är planerad och köpt för hela lönemånaden. Mycket mat finns. Stolarna på balkongen låter mig njuta av solen. Tv och tända ljus väntar ikväll. Det finns alltid ett extra paket kaffe i skafferiet. Förr, då hade stolarna och tvn sålts i panik, maten hade fått bestå av ris med ketchup och några ljus att tända hade inte funnits. Ångesten hade varit hög. Och vid det här laget, 9 månader efter att jag slutade spela. Om jag istället hade fortsatt så hade jag förmodligen varit påväg att förlora min lägenhet i detta nu. Så illa var det. Så illa ska jag aldrig igen låta det bli.
Så viktigt att faktiskt stanna upp och påminna sig själv hur lång man har kommit, precis som du gör. Då hjälper man sig själv att bibehålla motivationen. Och även se och planera vägen framåt ❤️
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Det har gått skapligt för mej med de sista månaderna. Det beror helt på att jag har jämkning . Det ger ca 2000 mer i månaden. Jag funderar på skuldsanering också. Gör det någon skillnad för kfm, om man tar hjälp av kommunens skuldrådgivning?
Så fint att höra!
En del säger att KFM ser positivt på om man varit i kontakt med skuldrådgivare, men jag vet inte. Samtidigt medger många att skuldrådgivare är väldigt ojämna i sin kompetens. För egen del blir det inte aktuellt dels eftersom jag anser mig ha kunskap själv, men ännu mer eftersom jag jobbar i kommunen.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Så viktigt att faktiskt stanna upp och påminna sig själv hur lång man har kommit, precis som du gör. Då hjälper man sig själv att bibehålla motivationen. Och även se och planera vägen framåt ❤️
Tack <3
Ja, det är i svackor eller steg bakåt som man verkligen behöver zoma ut och se hela bilden.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Sitter och kollar efter billigare bredband, men verkar vara lite trixigt. Dock så kan jag gå ner i hastighet hos nuvarande, från 250 till 100. Det räcker väl för att streama sport? Då sjunker priset med 150:-.
 

KurtJager

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
17 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Sitter och kollar efter billigare bredband, men verkar vara lite trixigt. Dock så kan jag gå ner i hastighet hos nuvarande, från 250 till 100. Det räcker väl för att streama sport? Då sjunker priset med 150:-.

100 räcker fint att streama sport, även i 4K om man har en sånn TV.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Kikade lite och det billigaste jag kunde skaffa där jag bor var 349:- utan router. Förhandlade lite med mitt nuvarande som sänkte hastigheten till 100 och priset gick från 569:- till 479:-, varpå jag förhandlade lite till och fick ner det till 379:-. Så, jag är nöjd. Avskyr att ringa samtal som dessa men man får lov att utsätta sig för det man tycker är jobbigt så blir det lättare med tiden. Och på ett år sparar jag 2280:- mot om jag bara hade låtit det vara. Mycket pengar.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Kikade lite och det billigaste jag kunde skaffa där jag bor var 349:- utan router. Förhandlade lite med mitt nuvarande som sänkte hastigheten till 100 och priset gick från 569:- till 479:-, varpå jag förhandlade lite till och fick ner det till 379:-. Så, jag är nöjd. Avskyr att ringa samtal som dessa men man får lov att utsätta sig för det man tycker är jobbigt så blir det lättare med tiden. Och på ett år sparar jag 2280:- mot om jag bara hade låtit det vara. Mycket pengar.
Det är mkt pengar att spara till annat, och 100 räcker för oss, både tv och surf.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp