• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering!

Bullebulle999

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Någon som fått beviljat inledande beslut i maj 2024 ?
Väntar och väntar. Betalat första avbetalningen.
skulder på över 1.5 mille
50 år , sambo 3 barn
Någon som vill dela med sig erfarenheter?
är så nervös dan in och ut.
Skriv gärna hur det gått!
om dem ringt? Frågat isf vad ?
3 eller 5 år
Tacksam för alla svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
I
Någon som fått beviljat inledande beslut i maj 2024 ?
Väntar och väntar. Betalat första avbetalningen.
skulder på över 1.5 mille
50 år , sambo 3 barn
Någon som vill dela med sig erfarenheter?
är så nervös dan in och ut.
Skriv gärna hur det gått!
om dem ringt? Frågat isf vad ?
3 eller 5 år
Tacksam för alla svar
Inledande början på juni. Väntar på betalplan.
 
Senast ändrad:

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Inledande 9 maj, väntar på betalplan. Min handläggare åter från semester idag så hoppas något händer snart.
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Någon som fått beviljat inledande beslut i maj 2024 ?
Väntar och väntar. Betalat första avbetalningen.
skulder på över 1.5 mille
50 år , sambo 3 barn
Någon som vill dela med sig erfarenheter?
är så nervös dan in och ut.
Skriv gärna hur det gått!
om dem ringt? Frågat isf vad ?
3 eller 5 år
Tacksam för alla svar
Du får först räkna 30 dagar från det att det läggs ut i POIT (den tiden alla företag har att inkomma med ev krav). Räknas säkert till någon dag på detta med postgång o liknande.

Jag fick följdfrågor ett par dagar efter dessa 30 dagar hade gått. Handläggaren skulle dock gå på semester så hon gav mig möjlighet att svara på dessa frågor medans hon var borta. På så sätt kunde ärendet fortsätta framåt när hon återkom.

Men tänk på att din handläggare antagligen har semester. Sen beror det antagligen på hur mycket arbete som måste läggas ner på ärendet, antalet företag som du har skuld till. Det sägs väl att det ska ta "nånstans" 7-8v, tror att jag kommer in på v8 nu i slutet av veckan men då vet jag att min har haft semester några veckor plus är borta några till. Så jag räknar med ev betalplan i slutet av augusti som tidigare.
 

Bullebulle999

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Du får först räkna 30 dagar från det att det läggs ut i POIT (den tiden alla företag har att inkomma med ev krav). Räknas säkert till någon dag på detta med postgång o liknande.

Jag fick följdfrågor ett par dagar efter dessa 30 dagar hade gått. Handläggaren skulle dock gå på semester så hon gav mig möjlighet att svara på dessa frågor medans hon var borta. På så sätt kunde ärendet fortsätta framåt när hon återkom.

Men tänk på att din handläggare antagligen har semester. Sen beror det antagligen på hur mycket arbete som måste läggas ner på ärendet, antalet företag som du har skuld till. Det sägs väl att det ska ta "nånstans" 7-8v, tror att jag kommer in på v8 nu i slutet av veckan men då vet jag att min har haft semester några veckor plus är borta några till. Så jag räknar med ev betalplan i slutet av augusti som tidigare.
Tackar verkligen för så utförligt svar. Jodå semester tider mm mm . Min handläggare är tillbaka sedan 20/7 hon mailade mig kring en fråga jag mailat till henne. Ja , det är otroligt närvöst
Tänker mest på att inte få avslag.. det är en mardröm.
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Tackar verkligen för så utförligt svar. Jodå semester tider mm mm . Min handläggare är tillbaka sedan 20/7 hon mailade mig kring en fråga jag mailat till henne. Ja , det är otroligt närvöst
Tänker mest på att inte få avslag.. det är en mardröm.
Har du fått några följdfrågor efter det inledande samtalet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp