• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering!

Fasadpolarn86

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Vem tänker du ska göra något?? KFM utmäter ingenting då du har beslutad sanering.
Hej! Hur vet man det till 100% jag vill ju inte köpa en bil för 30000kr och sen att det finns risk att dom plockar den. Blir ju orolig av detta. Vet inte riktigt hur jag ska tänka kring detta. Har du själv gjort detta eller känner du någon som gjort det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fasadpolarn86

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Vem tänker du ska göra något?? KFM utmäter ingenting då du har beslutad sanering.
Hej! Hur vet man det till 100% jag vill ju inte köpa en bil för 30000kr och sen att det finns risk att dom plockar den. Blir ju orolig av detta. Vet inte riktigt hur jag ska tänka kring detta. Har du själv gjort detta eller känner du någon som gjort det?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej! Hur vet man det till 100% jag vill ju inte köpa en bil för 30000kr och sen att det finns risk att dom plockar den. Blir ju orolig av detta. Vet inte riktigt hur jag ska tänka kring detta. Har du själv gjort detta eller känner du någon som gjort det?
100 % säkert. Det görs inga tillgångsundersökningar under din skuldsanering. Vad du gör med dina pengar är upp till dig så länge du betalar enligt plan och omprövar väsentligt ökade inkomster alt minskade som överstiger 500 kr.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Hej! Hur vet man det till 100% jag vill ju inte köpa en bil för 30000kr och sen att det finns risk att dom plockar den. Blir ju orolig av detta. Vet inte riktigt hur jag ska tänka kring detta. Har du själv gjort detta eller känner du någon som gjort det?
Som sagt..under skuldsanering utmäts ingenting så länge du sköter dina betalningar o inte får nya skulder hos KFM.
Jag har genomgått sanering och ägde en bil så var dyrare än 30 000 kr..
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
När det står att man ska börja betala i september betyder det att man betalar i slutet av augusti för september månaden eller i slutet av september som det gäller då? Bifogar en bild på betalplanen. Screenshot_20240802_134215.jpg
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
När det står att man ska börja betala i september betyder det att man betalar i slutet av augusti för september månaden eller i slutet av september som det gäller då? Bifogar en bild på betalplanen. Visa bilaga 4204
Det står väl mer info på lappen, vilket bg nummer du ska betala in till samt ocr och datum det ska vara betalt?
Du betalar inte i förskott. Ska en räkning betalas i september är det september
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
När det står att man ska börja betala i september betyder det att man betalar i slutet av augusti för september månaden eller i slutet av september som det gäller då? Bifogar en bild på betalplanen. Visa bilaga 4204

När du betalar hyran för september, betalar du i slutet på augusti eller slutat på september?;)
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
När du betalar hyran för september, betalar du i slutet på augusti eller slutat på september?;)
Slutet av augusti, hyra betalas alltid i förväg men nu fattar jag, det stod i beslutet "Du ska betala beloppet senast den sista vardagen i månaden"
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
65
Poäng
186
När det står att man ska börja betala i september betyder det att man betalar i slutet av augusti för september månaden eller i slutet av september som det gäller då? Bifogar en bild på betalplanen. Visa bilaga 4204
Du betalar inte i förskott på din skusan som du gör med din hyra. Utan du betalar månad för månad i "realtid". Det vill säga september är september.
Så fick jag informationen till mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp