• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Att släpa 2 månader på skuldsanering. Någon som gjort det? Vad hände?

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Har för
Fast enligt hen så blir det ev en stor klumpsumma och andra åtgärder. Räknar från januari och det är obegripligt då jag inte kunde veta hur mycket det blir per månad då jag inte kan veta hur mkt övertid osv det blir.
Omprövade i början av juni och sen tog det tre månader innan någon tittade på det.
Ja i sånt fall ljuger dom på sin egna hemsida :)
 

Bilagor

  • IMG_5969.png
    IMG_5969.png
    271.4 KB · Visningar: 26
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Har för

Ja i sånt fall ljuger dom på sin egna hemsida :)
Sen är ju frågan , vill man hellre betala in en stor en stor summa på en gång ? Säg 60k kanske inte så lätt att hitta? Kanske hellre en förlängning på 4 mån då ! Så hade nog jag tänkt . För kan väl endast bli det man ska betala som man tjänat extra ? Säg 60k då blir det på 12 mån extra ? Eller 4 mån tex
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Förlängd är bara om borgenären omprövar
Det ska ju vara det ja ! Men då blir det säkert engångssumma ! Men jag tänker att ditt förbehållsbelopp måste ju gått upp rejält dessa 5 åren ? För dom ska ju räkna på året belopp nu
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Sen är ju frågan , vill man hellre betala in en stor en stor summa på en gång ? Säg 60k kanske inte så lätt att hitta? Kanske hellre en förlängning på 4 mån då ! Så hade nog jag tänkt . För kan väl endast bli det man ska betala som man tjänat extra ? Säg 60k då blir det på 12 mån extra ? Eller 4 mån tex
Som man hantera min omprövning för lägre belopp. Så tog man det från omprövningsdatum, fortsatte betala enligt plan.

När mitt nya beslut kom, så blev det att pengarna jag betalat in sedan ansökan drogs av mot kommande betalningar så fick någon betalningsfri månad efter det för beloppet var lägre.

Bör fungera exakt på samma sätt andra vägen, dvs från ansökan om omprövning så gäller det beslutet och du möjligen då retroaktivt får korrigera de månader du betalat för lite.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Som man hantera min omprövning för lägre belopp. Så tog man det från omprövningsdatum, fortsatte betala enligt plan.

När mitt nya beslut kom, så blev det att pengarna jag betalat in sedan ansökan drogs av mot kommande betalningar så fick någon betalningsfri månad efter det för beloppet var lägre.

Bör fungera exakt på samma sätt andra vägen, dvs från ansökan om omprövning så gäller det beslutet och du möjligen då retroaktivt får korrigera de månader du betalat för lite.
Ja, det landar nog där fast här har hen räknat från januari och jag omprövade i början av juni.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Som man hantera min omprövning för lägre belopp. Så tog man det från omprövningsdatum, fortsatte betala enligt plan.

När mitt nya beslut kom, så blev det att pengarna jag betalat in sedan ansökan drogs av mot kommande betalningar så fick någon betalningsfri månad efter det för beloppet var lägre.

Bör fungera exakt på samma sätt andra vägen, dvs från ansökan om omprövning så gäller det beslutet och du möjligen då retroaktivt får korrigera de månader du betalat för lite.
Så bör det absolut vara ! Som jag ansökte 5 september och vid årets slut så kommer jag har tjänat ca 3500 kr netto mer varje månad hittills . Troligtvis så slås det ut att jag får betala det mer varje månad på dom resterande 17 mån va ? Men tänker som @Ny2018 har bara 2 mån kvar på planen blir det ju svårare ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp