• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, Överklaga/Ny sökning

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Någonstans i dina kostnader har du ju dragit in leasingbilen eftersom de vet om denne?

Blir nog knepigt att "ta bort" denne..

Oavsett bör du ej få sanering så länge du hushåller en annan vuxen människa gratis hemma..
Man fick välja när man ansökte om skuldsanering vad för typ av bil man har om jag inte är helt fel ute.

Jo det förstår jag men det är ens barn som söker jobb som bara den och inte en kompis eller annat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
917
Poäng
817
Man fick välja när man ansökte om skuldsanering vad för typ av bil man har om jag inte är helt fel ute.

Jo det förstår jag men det är ens barn som söker jobb som bara den och inte en kompis eller annat.
Ja att barnet bor hemma är det inget fel på sen kommer dem räkna på att hen betalar men väljer ni att lägga era pengar på det så är det inget fel med det
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Man fick välja när man ansökte om skuldsanering vad för typ av bil man har om jag inte är helt fel ute.

Jo det förstår jag men det är ens barn som söker jobb som bara den och inte en kompis eller annat.
Vuxna barnet kan vända sig till socialtjänsten för få försörjningsstöd.
 

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Räknar de med att ”barnet” betalar hyra då?
Oklart framgick inte riktigt men jag misstänker det, tog upp situationen i överklagan om det kan hjälpa?

Hur lång tid tar det att få besked på sin överklagan, är det någon som vet? Framgår inte riktigt på hemsidan när jag kollade väntetider?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Oklart framgick inte riktigt men jag misstänker det, tog upp situationen i överklagan om det kan hjälpa?

Hur lång tid tar det att få besked på sin överklagan, är det någon som vet? Framgår inte riktigt på hemsidan när jag kollade väntetider?
På kronofogdens hemsida? Nej kronofogden ska inte informera om hur länge någon av landets domstolar tänkt jobba med ärenden, det måste domstolarna själva göra.
Räkna med minst 2 månader, överklagade skuldsaneringar är inte prioriterade.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Det hoppas jag, det ska räknas så oavsett om det betalar eller inte.
Jag menar om soc räknar med det när de räknar ut hur mycket försörjningsstöd ”barnet” ska få. Och om man då behöver bevisa det med någon form av kontrakt eller transaktioner (som blir svårt att visa då ”barnet” inte har några pengar att betala med).
 

Bananen

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Man fick välja när man ansökte om skuldsanering vad för typ av bil man har om jag inte är helt fel ute.

Jo det förstår jag men det är ens barn som söker jobb som bara den och inte en kompis eller annat.
Om ditt barn som söker jobb inte har rätt till a-kassa så kan han/hon få utvecklingsersättning via försäkringskassan genom att skriva in sig i arbetsförmedlingens program.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp