• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, Överklaga/Ny sökning

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Hej,

Fick avslag på vår första sökning och funderar på att överklaga. Kan man även ansöka om ny skuldsanering sammtidigt som man överklagar den första?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
387
Poäng
517
Vad berodde avslaget på?
Du kan alltid överklaga och skicka in en ny ansökan samtidigt....Sen ser du vad som kommer först, du får troligen svar på överklagandet först.
Har man åtgärdat det som avslaget berodde på så kan man inte göra så mycket mer...
 

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Ok, de ansåg först och främst att boendekostnaden var för hög, men det är inte så mycket man kan göra, vi kan inte söka nytt boende pga alla betalningsanmärkningar vi har det pratade jag med handläggaren om men det verkar ju ha gått in och ut igen. Sen hakade upp sig på bilen vi har (leasing).

Tugnt besked och tråkigt att man förklarade och hade belägg för ovan men HL valde att ignorera eller såg fyrkantingt på det.

Men då får vi överklaga samt göra en ny ansökan i såfall
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
387
Poäng
517
Boendekostnaden är ju inte lätt att göra något åt med anmärkningar tyvärr...bilen kan ni överlåta avtalet till någon annan eller är det långt kvar på det? Bästa vore om ni fick bort i alla fall bilen innan ny ansökan skulle jag säga.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Ok, de ansåg först och främst att boendekostnaden var för hög, men det är inte så mycket man kan göra, vi kan inte söka nytt boende pga alla betalningsanmärkningar vi har det pratade jag med handläggaren om men det verkar ju ha gått in och ut igen. Sen hakade upp sig på bilen vi har (leasing).

Tugnt besked och tråkigt att man förklarade och hade belägg för ovan men HL valde att ignorera eller såg fyrkantingt på det.

Men då får vi överklaga samt göra en ny ansökan i såfall
Hur har ni klarat av att betala på bilen med löneutmätning? Eller ni har inte kommit så långt att ni släppt allt?
 

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Det har gått, visst är det tufft men det går. Köpa en annan bil går ju inte, använda sig av månadskort skulle vi ju hamnat på lika stor kostnad som bilen i fråga. Lämna tillbaka den hade kostat en rejäl slant.

Tråkigt oavset, men ska prova överklaga och få ner det jag har sagt till HL i skrift och hoppas på att någon tar sig en titt igen.
 
Senast ändrad:

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Har Ni ansökt om sanering bägge två, samtidigt?
 

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Ja det stämmer. Båda avlslag med samma motivering. Handläggaren hade nog bestämt sig redan innan samtalet fick jag känslan av i alla fall. Får hoppas att man får en annan handläggare i och med överklagan.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Ja det stämmer. Båda avlslag med samma motivering. Handläggaren hade nog bestämt sig redan innan samtalet fick jag känslan av i alla fall. Får hoppas att man får en annan handläggare i och med överklagan.
Med leasingbilen så kommer det nog inte hjälpa med varken överklagan eller ny ansökan.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Det har gått, visst är det tufft men det går. Köpa en annan bil går ju inte, använda sig av månadskort skulle vi ju hamnat på lika stor kostnad som bilen i fråga. Lämna tillbaka den hade kostat en rejäl slant.

Tråkigt oavset, men ska prova överklaga och få ner det jag har sagt till HL i skrift och hoppas på att någon tar sig en titt igen.
Men det går att åka kommunalt till bådas jobb? Då får ni nog bita i det sura och lämna tillbaka leasingbilen. Hur hög boendekostnad har ni?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp