• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp med formulering (be om lån närstående)

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Det var ändå bra skrivet med sms:et och jag beklagar verkligen hur det togs emot. Så otroligt jobbigt och ledsamt för dig
Tack för din omtanke ❤️
Har du en vilja att skriva ett sms så tycker jag du ska göra det, man har sig själv närmst och utsätt dig inte för press och ångest som ett eventuellt telefonsamtal kan orsaka dig.
Mående är redan som det är i en sån situation så var rädd om dig och mitt enda råd är att förtydliga att det är otroligt svårt för dig att ställa den frågan du ställer ich jag håller tummarna för att du får det stöd du förtjänar ❤️
 

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
417
Mottagna reaktioner
210
Poäng
407
Ett sms kan vara början på ett fortsatt samtal. Tycker var och en ska själv avgöra hur man vill ställa frågan man tycker är väldigt svår att ställa. Vissa skriver brev, vissa ringer, öga mot öga, sms. Vilka är vi att döma hur andra väljer att göra.
Alltså jag skriver ju att det är helt okej att göra som man vill? Citerar mig själv:Tycker man ska göra som man vill och tycker alla som skrivit här har lämnat bra förslag...
Har inte dömt frågeställaren här.....:axelryck:
 

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
417
Mottagna reaktioner
210
Poäng
407
Uppdatering; har tagit ett första myrsteg, sms:ade mamma att jag kommer ringa i helgen för jag vill prata med henne om en grej. Tänker nog ändå ringa. Men ha era sms/mail upplägg i bakhuvudet i samtalet.
Va bra skriv ner stödord på ett papper du kan ha tillgängligt medans du ringer om du vill.Tycker du är väldigt modig önskar dig lycka till med samtalet. :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 490
Mottagna reaktioner
6 957
Poäng
4 477
Uppdatering; har tagit ett första myrsteg, sms:ade mamma att jag kommer ringa i helgen för jag vill prata med henne om en grej. Tänker nog ändå ringa. Men ha era sms/mail upplägg i bakhuvudet i samtalet.
Hoppas inte hon går och oroar sig nu att du är sjuk eller ngt sådant.
Eller tror du att hon anar att det gäller din ekonomi du vill prata om?
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
68
Poäng
196
Hoppas inte hon går och oroar sig nu att du är sjuk eller ngt sådant.
Eller tror du att hon anar att det gäller din ekonomi du vill prata om?
Hon verkade inte tänka så mycket på det jag skrev utan började direkt sms:a om andra saker. Men visst risken finns ju iofs. Då blir det ju en glad överraskning att jag iallafall inte är det. Haha. :p
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 490
Mottagna reaktioner
6 957
Poäng
4 477
Hon verkade inte tänka så mycket på det jag skrev utan började direkt sms:a om andra saker. Men visst risken finns ju iofs. Då blir det ju en glad överraskning att jag iallafall inte är det. Haha. :p
Håller tummarna för dig.
Jag hade skrivit ner en del viktiga tankar/meningar, det är lätt att man kommer av sig.
Lycka till :)
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
68
Poäng
196
Uppdatering igen: har berättat nu. Hon blev inte arg eller besviken utan hjälper mig. Var liksom ingen big deal för henne. Och då har jag varit SÅ rädd och orolig inför detta. Nu är mitt nästa steg att berätta för mannen och göra en skuldöversikt samt en skuldpärm som en fin medlem här inne har gjort och inspirerat mig till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp