• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp med formulering (be om lån närstående)

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
414
Mottagna reaktioner
208
Poäng
407
Uppdatering igen: har berättat nu. Hon blev inte arg eller besviken utan hjälper mig. Var liksom ingen big deal för henne. Och då har jag varit SÅ rädd och orolig inför detta. Nu är mitt nästa steg att berätta för mannen och göra en skuldöversikt samt en skuldpärm som en fin medlem här inne har gjort och inspirerat mig till!
Va härligt är glad för din skull att det gick över förväntan och bra. Va stolt över att du tog dig mod att berätta.Nu är det bara att kämpa på! :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 490
Mottagna reaktioner
6 956
Poäng
4 477
Uppdatering igen: har berättat nu. Hon blev inte arg eller besviken utan hjälper mig. Var liksom ingen big deal för henne. Och då har jag varit SÅ rädd och orolig inför detta. Nu är mitt nästa steg att berätta för mannen och göra en skuldöversikt samt en skuldpärm som en fin medlem här inne har gjort och inspirerat mig till!
Grattis får jag ändå lov att säga! Så skönt att få hjälp!
Innan jag började med min skuldpärm så har jag gått igenom olika etapper av att inte ha koll! Allt från alla räkningar i en papperspåse till alla räkningar i oöppnade kuvert på en hög (en stor en) och gallra vilka ska betalas och vilka inte (för pengarna var slut). Önskar att jag hade börjat med skuldpärmen mkt tidigare. Sorterar skulderna efter olika parametrar och kan snabbt få överblick och få info om vad en viss skuld kostar i månaden, hur mkt som är kvar, när utnyttjade jag betalfri månad etc etc.
Excel är tyvärr inget för mig, blir för abstrakt. Papper och pennor i olika färger är det som gäller.
Har även en light version av min skuldpärm i mobilen. Så kan jag kolla hur det ser ut med skulderna när jag sitter på bussen. Lite koko blir man :facejoy:
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Åh vad glad jag är för din skull, vad skönt att det gick så bra. Nu kan du fokusera framåt och allt kan bara bli bättre. Kämpa på och stort lycka till ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp