• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

T

Thord77

Gäst
Poäng: 0
Frågan är hur länge Wästgöta kan köra enbart bisnode, med tanke på att finansinspektionen ska se över att privatpersoner kan belåna sig långt över inkomstgraden. Det som uppmärksammats i media senaste veckan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Frågan är hur länge Wästgöta kan köra enbart bisnode, med tanke på att finansinspektionen ska se över att privatpersoner kan belåna sig långt över inkomstgraden. Det som uppmärksammats i media senaste veckan?

Fast dom ser ju dels inkomst och dels ditt underskott vilket ger en bra indikation på belåningsgraden.
Bolagen som tar UC, exemplevis Swedbank - dessa ser ju inte aktörer som tar Bisnode...

Enda lösningen vore om ALLA kreditinstitut använde samma upplysningsförslag...
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Fast dom ser ju dels inkomst och dels ditt underskott vilket ger en bra indikation på belåningsgraden.
Bolagen som tar UC, exemplevis Swedbank - dessa ser ju inte aktörer som tar Bisnode...

Enda lösningen vore om ALLA kreditinstitut använde samma upplysningsförslag...
underskottet ger dock inte hela sanningen, mitt underskott berodde i stort sett enbart på mina investeringar så farsan sålt lite aktier med förlust.
dom lån som jag har tagit genererar ju egentligen ett överskott totalt sett.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
underskottet ger dock inte hela sanningen, mitt underskott berodde i stort sett enbart på mina investeringar så farsan sålt lite aktier med förlust.
dom lån som jag har tagit genererar ju egentligen ett överskott totalt sett.

Det gör ju dock inte UC heller. Jag kan ha 40.000 i lån där för att via Bisnode och Creditsafe dragit på mig en miljon.
 
B

Bolån

Gäst
Poäng: 0
Jag ansökte å fick beviljat direkt med en ränta på 4,5% . Dock råka jag ta 80k istället för 85k ... så måste vänta en månad innan jag kan göra en ny ansökan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp