• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Han hade 6 i betyg då.. Inkomst 450' På kopian från bisnode stod det 0 i underskott, så märkligt. Tror det fanns nån ff reggad men det var Telenor eller liknande, inget lånebolag iaf.

6 på upplysningskopian eller när man loggar in och kollar sitt score? Var det 75 han sökte?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alex12

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
11 Juni 2019
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
22
Poäng
92
På kopian. Yes, 75000.
Funderar om det kan vara värt att lösa det för att kunna ta ett högre belopp i stället och få bort lite från UC.. Vågar nog inte chansa..
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Svaret på min egen fråga, om någon mer skulle undra, är att det inte går att höja befintligt lån och det går bara att ha ett lån.
De sa dock att de hoppades kunna erbjuda höjningar framöver..
pratade du med kundtjänsten? för till mig sa dom att det visst går men att man måste ringa till dom då funktionen inte finna inlagd på hemsidan
 

Alex12

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
11 Juni 2019
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
22
Poäng
92
pratade du med kundtjänsten? för till mig sa dom att det visst går men att man måste ringa till dom då funktionen inte finna inlagd på hemsidan

Mailade och frågade om det gick att höja, fick detta som svar i dag:

"Vi har ingen möjlighet att kunna höja ett befintligt lån. Men det är något som vi hoppas kunna erbjuda våra kunder i framtiden.
Som kund hos oss kan man endast ha ett aktivt lån åt gången.

Bästa Hälsningar,


Sandra


Wästgöta Finans

En del av Jula
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Jag tycker Wästgöta är mycket märkligt, jag får inte alls ihop det. Man beviljar vissa med 6 i UC-betyg men sen samtidigt nekar man en sådan som Svart Kaffe med en 9:a och hög inkomst. Finns ju ingen logik i det?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag tycker Wästgöta är mycket märkligt, jag får inte alls ihop det. Man beviljar vissa med 6 i UC-betyg men sen samtidigt nekar man en sådan som Svart Kaffe med en 9:a och hög inkomst. Finns ju ingen logik i det?
dom har ju ett eget sätt att räkna på som skiljer sig från standard Bisnode, som många har misstänkt så väger underskott extremt tungt.
jag själv har ju fått bäst (eller minst näst bäst?) ränta i denna tråd, 5,75% jag hade överskott av kapital när jag sökte
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Men någon skrev i tråden att underskott inte syns på deras upplysningskopia? Vad hade du för betyg hos Bisnode och vilken summa fick du?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Men någon skrev i tråden att underskott inte syns på deras upplysningskopia? Vad hade du för betyg hos Bisnode och vilken summa fick du?
jo överskottet står med på min kopia.
200k jag ville söka 300 men såg att många fick avslag så jag vågade bara 200 tyvärr
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Fast om du hade sökt 300K hade dom väl i sådana fall offererat lägre, säg 250.000? Du hade en 9:a va?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp