• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Jag kommer ju också att söka hos dessa men ingen jävla aning när man ska göra det. Jag funderar lite på att trixa ner underskottet, alltså att uppge typ 0 eller mycket lite iallafall och sen söka i juni, det är ju tre månader lite drygt. Hoppas på en 9:a i betyg vilket jag med ett fåtal ff och närmare millen i inkomst bör kunna hoppas på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Jag kommer ju också att söka hos dessa men ingen jävla aning när man ska göra det. Jag funderar lite på att trixa ner underskottet, alltså att uppge typ 0 eller mycket lite iallafall och sen söka i juni, det är ju tre månader lite drygt. Hoppas på en 9:a i betyg vilket jag med ett fåtal ff och närmare millen i inkomst bör kunna hoppas på.

Hur stort underskott kommer du ha 2019?
 

Roy47

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Oktober 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Mailade och frågade om det gick att höja, fick detta som svar i dag:

"Vi har ingen möjlighet att kunna höja ett befintligt lån. Men det är något som vi hoppas kunna erbjuda våra kunder i framtiden.
Som kund hos oss kan man endast ha ett aktivt lån åt gången.

Bästa Hälsningar,


Sandra


Wästgöta Finans

En del av Jula


Samma svar fick jag muntligt av denna Sandra(antar det är samma tjej) idag när jag ringde deras kundtjänst. Är det någon som lyckats få 2 lån hos Wästgöta?

// Johan
 
B

Bolån

Gäst
Poäng: 0
Hej !!! Läst igenom hela tråden.
Skulle behöva sanera lite på min uc för framtida bolån. Wästgöta syns alltså inte på uc som jag förstår . Men är de ingen av storbankerna ( Nordea , Swedbank osv) som tar bisnode ?
Och de ifrågasätter inte hur man kan löst av ett lån? syns det på insättningen på mitt konto vart pengarna kommer ifrån. ? 1000 frågor men lite nojig
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hej !!! Läst igenom hela tråden.
Skulle behöva sanera lite på min uc för framtida bolån. Wästgöta syns alltså inte på uc som jag förstår . Men är de ingen av storbankerna ( Nordea , Swedbank osv) som tar bisnode ?
Och de ifrågasätter inte hur man kan löst av ett lån? syns det på insättningen på mitt konto vart pengarna kommer ifrån. ? 1000 frågor men lite nojig
lånet syns ingenstans.
nej storbankerna tar inte Bisnode, fick då är det väl bara förfrågan som syns inte lånet.

insättningen syns bara som en bankgiroinsätting. står inte varifrån den kommer
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Någon som har sökt på Wästgöta på sistone? Stämmer det att kraven sänkts? Någon som gett sig på 500K?
 
B

Bolån

Gäst
Poäng: 0
lånet syns ingenstans.
nej storbankerna tar inte Bisnode, fick då är det väl bara förfrågan som syns inte lånet.

insättningen syns bara som en bankgiroinsätting. står inte varifrån den kommer

åh okej , så på min uc står de som en ff ?
Ser att de verkar VÄLDIGT svårt att få lån. Jag skulle behöva få bort ett billån 82000 . Är de helt kört att få de lånet själv på wg ? Kan man äns ha medlåntagare ?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
åh okej , så på min uc står de som en ff ?
Ser att de verkar VÄLDIGT svårt att få lån. Jag skulle behöva få bort ett billån 82000 . Är de helt kört att få de lånet själv på wg ? Kan man äns ha medlåntagare ?

Det är inte alls så svårt om du har en normal inkomst + lite förfrågningar på Bisnode. Merparten här har haft låga betyg tack vare att man har sökt massa smålån och krediter. Om du inte har massa sådana förfrågningar och lön på 25-30K im ånaden ser jag inte varför du skulle nekas.
Min morsa fick 300.000 med en normal inkomst.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
åh okej , så på min uc står de som en ff ?
Ser att de verkar VÄLDIGT svårt att få lån. Jag skulle behöva få bort ett billån 82000 . Är de helt kört att få de lånet själv på wg ? Kan man äns ha medlåntagare ?
det står ju inget alls på UC då dom bara tar Bisnode
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp