• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Happy2

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juni 2022
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Då fattar vi hur vidrig han är. Jag hävdar att man ska bestrida i alla instanser allt som har med honom att göra. Han borde sättas bakom lås och bom, det står helt klart!!! Ni som utsätts för detta hör av er och berätta för reportern som gör reportage enligt uppgift tidigare i denna tråd. Han måste stoppas!!!
Bestrida verkar vara enda sättet att få stopp på idiotin. Han ska in i rättssalen och få bekänna färg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Då fattar vi hur vidrig han är. Jag hävdar att man ska bestrida i alla instanser allt som har med honom att göra. Han borde sättas bakom lås och bom, det står helt klart!!! Ni som utsätts för detta hör av er och berätta för reportern som gör reportage enligt uppgift tidigare i denna tråd. Han måste stoppas!!!
Det kom ju en ny lag i år om grupptalan för att skydda konsumenters intresse eller vad den nu heter. KO eller liknande organisation tror jag det är som måste initiera en sån. Ni är ju rätt många som är drabbade vad jag har förstått.
 

Happy2

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juni 2022
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Det kom ju en ny lag i år om grupptalan för att skydda konsumenters intresse eller vad den nu heter. KO eller liknande organisation tror jag det är som måste initiera en sån. Ni är ju rätt många som är drabbade vad jag har förstått.
Berätta vad du vet mer. Någon eller några måste snart agera mot denna person. Vad göra?
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Berätta vad du vet mer. Någon eller några måste snart agera mot denna person. Vad göra?
Här är lagen: https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...g/lag-2002599-om-grupprattegang_sfs-2002-599/

Och här är anmälan:

Ni har alla en rättsskyddsförsäkring i era hemförsäkringar. Jag skulle gå ihop med alla drabbade och ta kontakt med en advokat som är duktig på konsumenträtt (och kan lite straffrätt) som kan hjälpa till att göra anmälan. Kolla dock villkoren noga på hemförsäkringen och rättsskyddsmomentet så att den verkligen gäller för detta. Ni kan ringa och prata med ert försäkringsbolag först.

Var det verkligen så innan 2018 att en högkostnadskredit fick kosta hur mycket som helst d v s inget ”tak”? Inkasso- och påminnelseavgift måste väl ändå varit lagstadgat länge? Förstår inte hur han får igenom hur skulden har vuxit så kopiöst mycket!?

Finns inget som gör mig så arg som såna där pajaser som honom som utnyttjar människor i kris och samhället på det sättet som han gör!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Förklaringen är : Bedragaren kräver någon på kapitalbeloppet 9999 kr plus ränta hos tingsrätten. Bedragaren avslöjar dock inte den egentliga summan. Gäldenären får hem brevet från tingsrätten och väljer att kontakta bedragaren för att upprätta en avbetalningsplan. Misstaget som gäldenären gör är att inte bestrida skulden hos tingsrätten. Tingsrätten uppfattar det som att gäldenären ignorerar det hela och utfärdar en tredskodom. Gäldenären tror att 9999 kr är det som är skulden, och bedragaren väljer såklart att inte att avslöja det. Målet är att få till en tredskodom. Och vips, 1 månad efter att utslaget meddelats kan bedragaren kräva gäldenären på vilken summa han vill.

Vilket fint rättssystem vi har va?

Riktigt så är det inte det funkar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Bestrida verkar vara enda sättet att få stopp på idiotin. Han ska in i rättssalen och få bekänna färg

Det är inte så mycket att bestrida när det finns lagakraftvunnen dom dock.

Någon här bedömde chanserna till resning som ganska goda, jag vet inte på vilka grunder dock. Får väl se om resningen ger något.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Det är inte så mycket att bestrida när det finns lagakraftvunnen dom dock.

Någon här bedömde chanserna till resning som ganska goda, jag vet inte på vilka grunder dock. Får väl se om resningen ger något.
Är "någon här" jag? Chansen är verkligen inte stor att få till en resning. Har aldrig påstått det. Bara att det går. Att det inte är kört. Men att det blir svårt. Tänk att du alltid har den där jävla "skyll dig själv och acceptera situationen"-attityden.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad stämmer inte? Förutom att man inte får kräva någon på valfri summa. Genom att inte uppge den faktiska skulden har gäldenären vilseletts...

Det som kan krävas in är det som står i domen inkl ränta beräknay på det vis som står i domen, det är inget man bara kan höfta ur sig sen efter behag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp