• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Med tanke på att han skördar nya offer konstant tror jag att chansen är större i det här fallet. Men svårt är det definitivt, precis som du skriver.
Så kan det vara, men det de 3 eller 4 i hovrätten (3 domare och ev en föredragande jurist) kollar på är ju om kraven för att få resning är uppfyllda, de du saxade in. Vad ars pysslar med i övrigt är inte så superintressant i det sammanhanget.

"Resning får bara beviljas om parten gör sannolikt, att han icke vid den rätt, som meddelat domen, kunnat åberopa omständigheten eller beviset eller han haft giltig ursäkt att inte göra det."

Så knäckfrågan blir om man har någon vettig ursäkt till varför man inte sa till vid tingsrätten för hur många år sedan det nu var, och kommer med sina invändningar först nu.

Det kan hända att chansen är högre, det kanske är dubbelt så hög chans till och med. Men om chansen är 0.1% för resning så är det nu kanske 0.2 vilket inte är så bra förutsättningar heller..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Men om man ska försöka med resning. Gör man de sj eller via advokat?
Du måste ta kontakt med någon kunnig hur som helst. Någon som kan och vet hur man formulerar sig så att hovrätten förstår. Vem du har att göra med och vad du råkat ut för. Önskar dig det bästa!
 

Nettan100

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 Augusti 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ny här som sagt, dum fråga. Är allting öppet för alla att se på forumet eller finns de att man kan prata privat med nån?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Ny här som sagt, dum fråga. Är allting öppet för alla att se på forumet eller finns de att man kan prata privat med nån?
Om du håller musen/pilen över någons namn kommer du få upp alternativet: "starta konversation". Den vägen är privat.
 

Happy2

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juni 2022
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Tyvärr inte, de gäller en tredskodom. Va på botten då jag tog en del lån på nätet för över 10 årsen. Fick in många krav från KFM å skrev på å fick löneutmätning. Trodde ju så klart alla var riktiga.
Men så dök de upp ett brev från rätten om ett krav från C information AB 2021. Sa att jag va skyldig pengar för nått jag tagit 2011. Tänkte inte så mycke än att de stämde säkert efter som jag tog en del lån på den tiden.
Mailade han **, frågade om avbetalning då jag inte vill att de skulle gå till KFM. den. Å helt plötsligt så fick en fordran från KFM på 300000kr från han . De va den jag gick med på avbetalning så blev de tredskodom från rätten. Kollade med kom å dom kunde inget göra pga domen. Då började jag kolla vad de va för nisse som gör detta å fick reda på allt detta.
Å när jag upptäckte de så såg jag att jag har även betalat en annan skuld till han sen 2013.
trodde jag äntligen skulle bli skuld fri nästa år med. Men inte de . Aaaaa så frustrerande att han kan göra så här. Mitt fel också eftersom man inte kollat.
Om du gjort upp en avbetalningsplan ska du väl inte ha nån tredskodom alls? Nån som kan förklara!
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Om du gjort upp en avbetalningsplan ska du väl inte ha nån tredskodom alls? Nån som kan förklara!
Förklaringen är : Bedragaren kräver någon på kapitalbeloppet 9999 kr plus ränta hos tingsrätten. Bedragaren avslöjar dock inte den egentliga summan. Gäldenären får hem brevet från tingsrätten och väljer att kontakta bedragaren för att upprätta en avbetalningsplan. Misstaget som gäldenären gör är att inte bestrida skulden hos tingsrätten. Tingsrätten uppfattar det som att gäldenären ignorerar det hela och utfärdar en tredskodom. Gäldenären tror att 9999 kr är det som är skulden, och bedragaren väljer såklart att inte att avslöja det. Målet är att få till en tredskodom. Och vips, 1 månad efter att utslaget meddelats kan bedragaren kräva gäldenären på vilken summa han vill.

Vilket fint rättssystem vi har va?
 

Happy2

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juni 2022
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Förklaringen är : Bedragaren kräver någon på kapitalbeloppet 9999 kr plus ränta hos tingsrätten. Bedragaren avslöjar dock inte den egentliga summan. Gäldenären får hem brevet från tingsrätten och väljer att kontakta bedragaren för att upprätta en avbetalningsplan. Misstaget som gäldenären gör är att inte bestrida skulden hos tingsrätten. Tingsrätten uppfattar det som att gäldenären ignorerar det hela och utfärdar en tredskodom. Gäldenären tror att 9999 kr är det som är skulden, och bedragaren väljer såklart att inte att avslöja det. Målet är att få till en tredskodom. Och vips, 1 månad efter att utslaget meddelats kan bedragaren kräva gäldenären på vilken summa han vill.

Vilket fint rättssystem vi har va?
Då fattar vi hur vidrig han är. Jag hävdar att man ska bestrida i alla instanser allt som har med honom att göra. Han borde sättas bakom lås och bom, det står helt klart!!! Ni som utsätts för detta hör av er och berätta för reportern som gör reportage enligt uppgift tidigare i denna tråd. Han måste stoppas!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp