• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Hej
Ny i tråden, men är utsatt av han å hans skit☹️. Har läst en hel del ni skrivit å undrar om nån vet nån jurist som man kan kontakta. Har mailat flertal advokater. Antingen så har dom inte tid eller så är de inte deras område.
Vore jätte tacksam för hjälp
Vad gäller det? Är det ett betalningsföreläggande du fått eller vill han ingå i din skuldsanering?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nettan100

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 Augusti 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vad gäller det? Är det ett betalningsföreläggande du fått eller vill han ingå i din skuldsanering?
Tyvärr inte, de gäller en tredskodom. Va på botten då jag tog en del lån på nätet för över 10 årsen. Fick in många krav från KFM å skrev på å fick löneutmätning. Trodde ju så klart alla var riktiga.
Men så dök de upp ett brev från rätten om ett krav från C information AB 2021. Sa att jag va skyldig pengar för nått jag tagit 2011. Tänkte inte så mycke än att de stämde säkert efter som jag tog en del lån på den tiden.
Mailade han **, frågade om avbetalning då jag inte vill att de skulle gå till KFM. den. Å helt plötsligt så fick en fordran från KFM på 300000kr från han . De va den jag gick med på avbetalning så blev de tredskodom från rätten. Kollade med kom å dom kunde inget göra pga domen. Då började jag kolla vad de va för nisse som gör detta å fick reda på allt detta.
Å när jag upptäckte de så såg jag att jag har även betalat en annan skuld till han sen 2013.
trodde jag äntligen skulle bli skuld fri nästa år med. Men inte de . Aaaaa så frustrerande att han kan göra så här. Mitt fel också eftersom man inte kollat.
 
Senast ändrad:

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Kontakta tingsrätten som utfärdade tredskodomen och fråga dom hur du går tillväga för att få bort denna. Det är svårt, men det är inte omöjligt.

Hoppas någon på forumet kan komma med tips om hur du ska gå tillväga. Se till att kommunikationen sker via PM.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kontakta tingsrätten som utfärdade tredskodomen och fråga dom hur du går tillväga för att få bort denna. Det är svårt, men det är inte omöjligt.

Hoppas någon på forumet kan komma med tips om hur du ska gå tillväga. Se till att kommunikationen sker via PM.

Det behöver inte ringas tingsrätt för det. Tingsrätten kan inget göra åt den. Dom är klar med ärendet.

Det som återstår är att ansöka om resning i hovrätten.
Möjligen återställande av försutten tid men det är nog för sent.
Domvilla är nog inte rätt heller.
 

Nettan100

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 Augusti 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Kontakta tingsrätten som utfärdade tredskodomen och fråga dom hur du går tillväga för att få bort denna. Det är svårt, men det är inte omöjligt.

Hoppas någon på forumet kan komma med tips om hur du ska gå tillväga. Se till att kommunikationen sker via PM.
Kommunikationen vi PM? Här på forumet?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Hittade detta. Vet dock inte hur mycket det hjälper.

"Efter att domen vunnit laga kraft får resning beviljas enbart om grova rättegångsfel förekommit eller om rättstillämpning, som ligger till grund för domen, uppenbart strider mot lag. Om omständighet eller bevis, som inte tidigare framlagts åberopas och om det hade gjorts sannolikt skulle ha lett till annan utgång i målet. Resning får bara beviljas om parten gör sannolikt, att han icke vid den rätt, som meddelat domen, kunnat åberopa omständigheten eller beviset eller han haft giltig ursäkt att inte göra det. För resning när det gäller en lagakraftvunnen tredskodom krävs mycket tungt vägande skäl"
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Det är inte bara det att han lurar på folk påhittade skulder. Han drar till med 338 k när han gör det. Jag kan inte ens beskriva vad jag önskar ska hända honom...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hittade detta. Vet dock inte hur mycket det hjälper.

"Efter att domen vunnit laga kraft får resning beviljas enbart om grova rättegångsfel förekommit eller om rättstillämpning, som ligger till grund för domen, uppenbart strider mot lag. Om omständighet eller bevis, som inte tidigare framlagts åberopas och om det hade gjorts sannolikt skulle ha lett till annan utgång i målet. Resning får bara beviljas om parten gör sannolikt, att han icke vid den rätt, som meddelat domen, kunnat åberopa omständigheten eller beviset eller han haft giltig ursäkt att inte göra det. För resning när det gäller en lagakraftvunnen tredskodom krävs mycket tungt vägande skäl"

Det är ju väldigt få resningar som beviljas på ett år, det är inget man väntar på besked på såvida inte domstolen beslutar om inhibition av tredskodomen, om det skett alls så är det någon enstaka gång totalt.
Tyvärr får man räkna med att resningen avslås
 
Senast ändrad:

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Det är ju väldigt få rysningar som beviljas på ett år, det är inget man väntar på besked på såvida inte domstolen beslutar om inhibition av tredskodomen, om det skett alls så är det någon enstaka gång totalt.
Tyvärr får man räkna med att resningen avslås
Med tanke på att han skördar nya offer konstant tror jag att chansen är större i det här fallet. Men svårt är det definitivt, precis som du skriver.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp