• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

KalleKul

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag är drabbad. Överklagan till tingsrätt sista dag innan laga kraft skuldsanering. Vet ej hur jag ska göra. Råd?
Det första du skall göra är att kontakta din skuldrådgivare i kommunen. Vad slags dokumentation har du på att du har tagit lånet eller köpt något från hans bluffsajter? Finns det ingen dokumentation så ta fram det som har skrivits om ARS som bevis på att med största sannolikhet så är kravet från ARS en bluff.

Det är han som skall bevisa att skulden är äkta.

Även om det inte direkt hjälper mot stämningen så skriv ett mejl till journalisten på Kaliber på hur detta påverkar dig och ditt liv.. Ju fler som skriver till henne dess större är sannolikheten för att Kaliber tar upp ARS igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Det är nog också relevant i fråga huruvida personen har ett utslag till hans bluffbolag.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Det är ju till din fördel, men egentligen borde det inte spela någon roll för spontant bör det innebära att TR återförvisar ärendet till KFM precis som i mitt fall med motivering att dom inte ska avgöra huruvidan hans fordran är "äkta" utan att KFM ska göra det. Egentligen är detta steget så jävla märkligt.
När han överklagade hos KFM borde ju KFM först hanterat fordrans äkthet kan man tycka.
 

totte22

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Juli 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det är ju till din fördel, men egentligen borde det inte spela någon roll för spontant bör det innebära att TR återförvisar ärendet till KFM precis som i mitt fall med motivering att dom inte ska avgöra huruvidan hans fordran är "äkta" utan att KFM ska göra det. Egentligen är detta steget så jävla märkligt.
När han överklagade hos KFM borde ju KFM först hanterat fordrans äkthet kan man tycka.
Precis. Verkar som kronofogden inte kollar äkthet tyvärr
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Precis. Verkar som kronofogden inte kollar äkthet tyvärr

Dom lär ju dock få göra det om det går för oss som jag tror - att tingsrätten återförvisar ärendet till KFM.
Men om vi då nekar till skulden hos KFM - Då hamnar ärendet (igen) hos tingsrätten och då vet jag inte vad fan som händer om hela skuldsaneringen går åt helvete på grund av tvistlig fordran eller om vi fortfarande är under inledande eller vad som händer.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det är ju till din fördel, men egentligen borde det inte spela någon roll för spontant bör det innebära att TR återförvisar ärendet till KFM precis som i mitt fall med motivering att dom inte ska avgöra huruvidan hans fordran är "äkta" utan att KFM ska göra det. Egentligen är detta steget så jävla märkligt.
När han överklagade hos KFM borde ju KFM först hanterat fordrans äkthet kan man tycka.
Överklagandet är ställt till tingsrätt, men skall skickas till Kronofogden.
Detta för att de sistnämnda skall pröva om överklagan inkommit i rätt tid.
 

totte22

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Juli 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Dom lär ju dock få göra det om det går för oss som jag tror - att tingsrätten återförvisar ärendet till KFM.
Men om vi då nekar till skulden hos KFM - Då hamnar ärendet (igen) hos tingsrätten och då vet jag inte vad fan som händer om hela skuldsaneringen går åt helvete på grund av tvistlig fordran eller om vi fortfarande är under inledande eller vad som händer.
Samma tankar har jag
 

Anon86

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Januari 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag har också problem med honom, överklagade min skuldsanering i januari sista dagen innan det skulle vinna laga kraft ed tt en skuld saknas, tingsrätten återförvisade ärendet till kfm i maj trots påminnelser kom inget in till KFm, beslut om ny skuldsanering i juli, överklagat igen av c information AB kom det på kivra ikväll :( känns hopplöst
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp