• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Jag är drabbad. Överklagan till tingsrätt sista dag innan laga kraft skuldsanering. Vet ej hur jag ska göra. Råd?

Vi är i identisk situation.

Vilket datum överklagade han, vilken tingsrätt? Skicka PM till mig.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Våra myndigheter vill nog att någon dör hellre än att dom gör någonting åt det här...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tror det är bättre att myndigheter följer lagar, så får lager justeras vid behov.
Jag gissar att du skulle tycka det vore knepigt om du blev inlåst i fängelse ett par år för grovt narkotikabrott?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Tror det är bättre att myndigheter följer lagar, så får lager justeras vid behov.
Jag gissar att du skulle tycka det vore knepigt om du blev inlåst i fängelse ett par år för grovt narkotikabrott?
Så du tycker inte att det har funnits ett behov att justera lagen senaste 10 åren för att stoppa den här snubben? Han har härjat sedan 2012! Man har haft tid att stoppa honom, men man väljer att inte göra det. Han förstör folks liv och svaret från myndigheterna blir: "Lagen stoppar oss från att stoppa honom".

"Jag gissar att du skulle tycka det vore knepigt om du blev inlåst i fängelse ett par år för grovt narkotikabrott?"

Seriöst? Vad är det för jämförelse?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Så du tycker inte att det har funnits ett behov att justera lagen senaste 10 åren för att stoppa den här snubben? Han har härjat sedan 2012! Man har haft tid att stoppa honom, men man väljer att inte göra det. Han förstör folks liv och svaret från myndigheterna blir: "Lagen stoppar oss från att stoppa honom".

"Jag gissar att du skulle tycka det vore knepigt om du blev inlåst i fängelse ett par år för grovt narkotikabrott?"

Seriöst? Vad är det för jämförelse?

Du får varva ner lite. Jag har inte påstått att det saknats behov av det senaste 10 åren.

Det är en jämförelse på temat att det är rimligt att myndigheterna följer de lagar som finns. Om du inte pysslar med narkotika vore det ju dumt om du låstes in för det ändå för att dina grannar tyckt att du varit jobbig jättelänge, ungefär så.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Du får varva ner lite. Jag har inte påstått att det saknats behov av det senaste 10 åren.

Det är en jämförelse på temat att det är rimligt att myndigheterna följer de lagar som finns. Om du inte pysslar med narkotika vore det ju dumt om du låstes in för det ändå för att dina grannar tyckt att du varit jobbig jättelänge, ungefär så.
Jag är hur lugn som helst. Det enda som får mig upp i varv är när jag blir påmind om hur odugliga vissa av våra myndigheter är.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp