• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

KalleKul

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Vill hon det även när hon gjort programmet klart?
Han är ju fortfarande aktiv med sina bedrägerier så det ligger ett samhällsintresse i att uppmärksamma honom så han blir stoppad.

Att rapportera till KFM eller sin handläggare om att man har fått kravbrev från hans företag har sitt syfte i att KFM har polisanmält honom i början av mars 2023: Dess mer information och saker dom får om honom kan stötta KFM i processen när det kommer till ett eventuellt åtal och rättegång. Fråga din handläggare på KFM om hon/han känner till ARS och hans företag, om inte så förklara vem han är. Han är ökänd hos dom

För den som har blivit stämd av ARS till tingsrätten är det absolut en ide att lägga fram artiklar osv om honom som visar till att han försöker få igenom en bluffskuld.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Han är ju fortfarande aktiv med sina bedrägerier så det ligger ett samhällsintresse i att uppmärksamma honom så han blir stoppad.

Att rapportera till KFM eller sin handläggare om att man har fått kravbrev från hans företag har sitt syfte i att KFM har polisanmält honom i början av mars 2023: Dess mer information och saker dom får om honom kan stötta KFM i processen när det kommer till ett eventuellt åtal och rättegång. Fråga din handläggare på KFM om hon/han känner till ARS och hans företag, om inte så förklara vem han är. Han är ökänd hos dom

För den som har blivit stämd av ARS till tingsrätten är det absolut en ide att lägga fram artiklar osv om honom som visar till att han försöker få igenom en bluffskuld.

Okej, nu var det där inte riktigt svar på det jag skrev.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Inte vad bag vet, det finns vad jag vet inget "anmäla till kfm"
Lite det jag menade, varför hålla på att anmäla kors och tvärs när det inte ger något, till myndigheter som inte har befogenheter att behandla anmälan.
Min gissning är att om KFM får den typen av anmälan så hamnar den i ”arkivet”?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Lite det jag menade, varför hålla på att anmäla kors och tvärs när det inte ger något, till myndigheter som inte har befogenheter att behandla anmälan.
Min gissning är att om KFM får den typen av anmälan så hamnar den i ”arkivet”?
Hej, tack för ditt mail, vi noterar dina uppgifter i målet.

Något sånt.
Möjligen hanteras det som en invändning mot verkställighet
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Om det finns en sak som jag ser som bekymmersamt för honom är det följande.

I hans tidiga karriär 2012-2013 då använde han sig systematiskt utav "skuldebrev" som det framgår att räntan är 36% i månaden om man inte betalar.
Det han då gjorde var att han (förmodligen) utgick ifrån att lånen skulle bli återbetalda inom åtminstone 1-2 år.
Problemet för honom nu är att efter 12 år har dessa lån enligt hans egna villkor och skuldebrev kommit upp i summor på hundratals miljarder (!) kronor vilket innebär att det naturligtvis blir oskäligt.
Han kan inte heller komma in med fordringar på tusentals miljarder för det blir oseriöst.
Men om han istället drar till med ett belopp som är rimligt/lägre då frångår han sina egna villkor och de faktiska skuldebrevet.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Om det finns en sak som jag ser som bekymmersamt för honom är det följande.

I hans tidiga karriär 2012-2013 då använde han sig systematiskt utav "skuldebrev" som det framgår att räntan är 36% i månaden om man inte betalar.
Det han då gjorde var att han (förmodligen) utgick ifrån att lånen skulle bli återbetalda inom åtminstone 1-2 år.
Problemet för honom nu är att efter 12 år har dessa lån enligt hans egna villkor och skuldebrev kommit upp i summor på hundratals miljarder (!) kronor vilket innebär att det naturligtvis blir oskäligt.
Han kan inte heller komma in med fordringar på tusentals miljarder för det blir oseriöst.
Men om han istället drar till med ett belopp som är rimligt/lägre då frångår han sina egna villkor och de faktiska skuldebrevet.
Tror inte heller han kommer få igenom det . Blir helt orimligt och det kommer tingsrätten och kfm se också. Bara sitt lugnt i båten så kommer det ordna sig . Sen är det ju så att ditt inledande gäller och din sanering blir inte fördröjd du kommer fortfarande blir klar samma datum som innan. 5 år från inledande :)
 

KalleKul

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Eftersom jag av egen erfarenhet vet hur stressande det är att hamna i klorna på ARS och hans fula företag så hoppas jag att vi kan hjälpas åt att sprida informationen om journalisten på Kaliber vill verkligen få in berättelser från hans offer - både nya och gamla. Att dra fram hans olagliga bedrägerier och skit i offentlighetens ljus är det vi som privatpersoner kan hjälpas åt med. Det vidriga är ju nu att han försöker lura till sig pengar med fakturor på krav som en del redan har betalat och att han väcker trauman och ångesten till liv igen hos människor.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Eftersom jag av egen erfarenhet vet hur stressande det är att hamna i klorna på ARS och hans fula företag så hoppas jag att vi kan hjälpas åt att sprida informationen om journalisten på Kaliber vill verkligen få in berättelser från hans offer - både nya och gamla. Att dra fram hans olagliga bedrägerier och skit i offentlighetens ljus är det vi som privatpersoner kan hjälpas åt med. Det vidriga är ju nu att han försöker lura till sig pengar med fakturor på krav som en del redan har betalat och att han väcker trauman och ångesten till liv igen hos människor.
Usch, vidrig människa.
 

totte22

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Juli 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Eftersom jag av egen erfarenhet vet hur stressande det är att hamna i klorna på ARS och hans fula företag så hoppas jag att vi kan hjälpas åt att sprida informationen om journalisten på Kaliber vill verkligen få in berättelser från hans offer - både nya och gamla. Att dra fram hans olagliga bedrägerier och skit i offentlighetens ljus är det vi som privatpersoner kan hjälpas åt med. Det vidriga är ju nu att han försöker lura till sig pengar med fakturor på krav som en del redan har betalat och att han väcker trauman och ångesten till liv igen hos människor.
Jag är drabbad. Överklagan till tingsrätt sista dag innan laga kraft skuldsanering. Vet ej hur jag ska göra. Råd?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp