• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tänkte söka samlingslån denna vecka vad tror ni om mina chanser ?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Stort
JAAAAA lånet blev godkänt trots kreditz och nu är jag upplagd och pengarna betalas ut i dag så när de landat kan jag helt och hållet andas.
Som jag kämpat ett år helt själv och det känns så underbart att det gick vägen !!!!!
Stort grattis till dig! Jag har bara en fråga angående lösenkrav, är det något dåligt? Jag kanske inte förstod riktigt. Men om du ändå skulle lösa och samla lån spelar väl inte lösenkrav någon roll?
jag ska också samla lån nu och fått erbjudanden med lösenkrav, men jag ska ju lösa alla mina lån så det är väl inget problem med lösenkrav då?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Stort

Stort grattis till dig! Jag har bara en fråga angående lösenkrav, är det något dåligt? Jag kanske inte förstod riktigt. Men om du ändå skulle lösa och samla lån spelar väl inte lösenkrav någon roll?
jag ska också samla lån nu och fått erbjudanden med lösenkrav, men jag ska ju lösa alla mina lån så det är väl inget problem med lösenkrav då?
Jag har lite utanför UC jag vill lösa och en privatskuld jag behöver lösa och det kan ibland vara svårt vid lösenkrav och dessutom tar det längre tid och jag kände att detta passar mig så som jag vill lösa mina krediter och andra skulder utanför UC denna gång. Men det kan vara bra i bland
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Jag har lite utanför UC jag vill lösa och en privatskuld jag behöver lösa och det kan ibland vara svårt vid lösenkrav och dessutom tar det längre tid och jag kände att detta passar mig så som jag vill lösa mina krediter och andra skulder utanför UC denna gång. Men det kan vara bra i bland
Jag har också skulder utanför uc. Men lånet är ju på den summan som alla mina skulder är på, alltså ink utanför uc. Och har fått erbjudande på ”rätt” summa som jag sökt för. Kan det ändå innebära krångel?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Lite nyfiken; har du angett alla dina lån, när du sökte, även de utanför UC? Hur mycket kommer din skuldbörda öka när du nu samlat allt?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Jag har också skulder utanför uc. Men lånet är ju på den summan som alla mina skulder är på, alltså ink utanför uc. Och har fått erbjudande på ”rätt” summa som jag sökt för. Kan det ändå innebära krångel?
Vet ej jag har inte så bra koll på vad som gäller för specifika långivare. Men det kan funka för vissa och vissa kanske är mer noggranna
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Lite nyfiken; har du angett alla dina lån, när du sökte, även de utanför UC? Hur mycket kommer din skuldbörda öka när du nu samlat allt?
Jag har krediter för 250 000 kr som jag vill lösa och de andra 100 000 kr är lån utanför UC som jag också löser, så i så fall ökar skuldbördan med 100 000 kr på UC i så fall.
Men samtidigt får jag bort krediterna
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Lite nyfiken; har du angett alla dina lån, när du sökte, även de utanför UC? Hur mycket kommer din skuldbörda öka när du nu samlat allt?
Ja, jag angav lånen allt som allt. Det lånet inom uc är på 218000. Sen har jag ca 70000 i fem olika krediter utanför uc. Så ansökte om lån på 290000. Så kommer inte öka i min skuld. Men få bättre ränta och få ner månadskostnaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp