• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tänkte söka samlingslån denna vecka vad tror ni om mina chanser ?

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
118
Poäng
297
Fördelen är att banker kan bevilja där de annars skulle slå av lånet pga överbelåning, nackdelen är att det är manuellt och leder oftast till massa ping pong mellan dig och banken då du i regel måste skicka in avier.

Sen kan det bli slattar kvar som du ändå måste lösa av själv.
Tack för svaret! Det låter ju smått besvärligt, såklart.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Fördelen är att banker kan bevilja där de annars skulle slå av lånet pga överbelåning, nackdelen är att det är manuellt och leder oftast till massa ping pong mellan dig och banken då du i regel måste skicka in avier.

Sen kan det bli slattar kvar som du ändå måste lösa av själv.
Absolut men jag har en del utanför UC jag tänkte lösa och ville inte ha problem med det. Och att det tar en massa tid, men absolut är lösenkrav bra.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Grattis Cecilia! Har dock en fråga eftersom jag själv kommer söka samlingslån när UC blir bättre. Vad är för- eller nackdelen med lösenkrav? Jag menar, det enda jag vill med mitt framtida lån är ju att samla och avsluta precis allt annat. Varför väljer man bort lösenkrav?
Dock inte helt klart än och vågar inte tro något förrän allt är klart och pengarna på kontot, tänkte lösa en del utanför UC och vill inte få problem med det vid lösenkrav och att det tar en massa tid. men nästa gång kanske jag tar lösenkrav. Får se om jag blir godkänd först
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
118
Poäng
297
Dock inte helt klart än och vågar inte tro något förrän allt är klart och pengarna på kontot, tänkte lösa en del utanför UC och vill inte få problem med det vid lösenkrav och att det tar en massa tid. men nästa gång kanske jag tar lösenkrav. Får se om jag blir godkänd först
Håller tummarna att allt går i lås för dig!
Har också en del utanför UC, bl .a. inkasso. Varför ska det bli problem att samla även dessa? Har någon varit med om det innan eller är det ren spekulation?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Håller tummarna att allt går i lås för dig!
Har också en del utanför UC, bl .a. inkasso. Varför ska det bli problem att samla även dessa? Har någon varit med om det innan eller är det ren spekulation?
Då ser bankerna att du har mer skulder och en del vill inte lösa in skulder utanför UC och hur det är med att lösa in inkasso vet jag inte. De ser ju att du har mer skulder än vad de räknat med vid din låneansökan eftersom de inte syns
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
118
Poäng
297
Då ser bankerna att du har mer skulder och en del vill inte lösa in skulder utanför UC och hur det är med att lösa in inkasso vet jag inte. De ser ju att du har mer skulder än vad de räknat med vid din låneansökan eftersom de inte syns
Ah förstår, kanske bäst att undvika lösenkrav alternativt kan man väl ringa banken och fråga om det är nåt problem innan man tackar ja.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Ah förstår, kanske bäst att undvika lösenkrav alternativt kan man väl ringa banken och fråga om det är nåt problem innan man tackar ja.
Det står bara lösenkrav på Lendo och klart man kan ringa, om man har tid att göra det. Men man gör som man vill och det känns bra
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
DnB ville kolla mig via kreditz får se om det blir godkänt då eftersom jag har en massa lån utanför UC som de säkert ser.
Lite trist men annars får jag väl ta ett annat alternativ. Tar tid att få besked från Dnb men hoppas få besked i morgon
Vet inte om de ser allt via kreditz eller bara lön
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
JAAAAA lånet blev godkänt trots kreditz och nu är jag upplagd och pengarna betalas ut i dag så när de landat kan jag helt och hållet andas.
Som jag kämpat ett år helt själv och det känns så underbart att det gick vägen !!!!!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
JAAAAA lånet blev godkänt trots kreditz och nu är jag upplagd och pengarna betalas ut i dag så när de landat kan jag helt och hållet andas.
Som jag kämpat ett år helt själv och det känns så underbart att det gick vägen !!!!!
Stort grattis, hoppas att detta blir vägen till en bättre ekonomi och liv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp