• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

STK Invest AB, skuld kvar?

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Skickade ett mail till STK igår och bestred denna faktura och detta fick jag som svar idag.

"Hej vårat samarbete med Din Finans som dessa fordringar finns hos kommer att upphöra på grund av felaktigheter i fakturorna.
Vi kommer inte att genomföra detta uppdrag, vårat sammarbete med dem är avslutat.
Ni kan bortse från vår faktura.
Med vänlig hälsning . stk"

Hoppas dom gör det med alla som har fått denna utskick och att dom skickar ett brev till alla som har fått detta (vilket jag inte tror att dom kommer att göra om det nu är stk som försöker med bluff fakturorna.)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
S

stk

Gäst
Poäng: 0
Hej

Vi på Stk har avslutat vårt samarbete med Din Finans.
Då vi insåg bristerna i deras hantering.

Tyvärr han vi skicka ut en del fakturor, innan granskning där vi insåg brister.
Vi kommer därmed lägga ner alla våra krav som vi skickat ut till gemeneman.


Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att förståelse finnes.
Vid förfrågningar ang. detta var god ring eller maila till oss på Stk.

Med vänlig hälsning

Vi på Stk

OBS!!! Alla som har fått en faktura från oss gällande Din Finans kan bortse från den!!!
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Om man inte meddelar alla betyder det INGENTING.

Folk utan koll, som inte vet bättre, folk som bara betalar alla räkningar dom får eller inte vågar ifrågasätta och betalar. Sitter ni och tar emot dessa pengar så betyder ert avslutande ingenting. Hur ska folk här veta någonting om detta, vilka ni är, om kopplingar till "Din Finans" finns, om ni tänker ta emot pengar från alla som kommer betala, om ni kommer meddela alla som fått faktura att den ska bortses ifrån och kommer inbetalade pengar återbetalas?

Om ni tänker sitta och fånga in pengarna ni kan få in från icke ont anande människor så är det lika illa som innan.
 
S

stk

Gäst
Poäng: 0
Hej
De flesta av dem som vi han skicka ut till har hört av sig via mail el. telefon.
Då har vi meddelat dem hur det ligger till.
Skulle det vara nån som betalar in pengar så kommer vi att skicka dom till Din Finans.
Eftersom vi avslutat vårt arbete med dom så kommer allt som berör fordringarna att skickas till dem.
Med vänlig hälsning. Stk
 

Det kan hända den bästa

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juni 2015
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Nu idag fick jag ett brev utav STK invest ab om att jag har haft en skuld kvar på din finans på 262 kr. Men mig veterligen så har jag betalat den fult ut. Så nu kräver dessa STK mig på 536 kr. Detta är också en påminnelsefaktura. Konstigt att dom skickar en påminnelse som första brev. Sen så står det att det är dröjmålsränta på 36% mellan 2014-04-14 till 2015-07-02. Det är alltså över 15 månader sen jag tog ett lån från din finans. Antar jag.

Någon annan som har fått det och vet vad jag skall göra. Betala kommer jag ju dock inte. Men kommer att inte vilja ha något till kronofogden då jag har som plan att ta ett samlingslån i november.


Fått 3 felaktiga fakturor från stk och DinFinans!
Fick detta svar från dem:

Hej
Vi på Stk har avslutat vårt samarbete medDin Finans.
Då vi insåg bristerna i deras hantering.
Tyvärr han vi skicka ut en del fakturor, innan granskning där vi insåg brister.
Vi kommer därmed lägga ner alla våra krav som vi skickat ut till gemeneman.
Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att förståelse finnes.
Vid förfrågningar ang. detta var god ring eller maila till oss på Stk.
Med vänlig hälsning
Vi på Stk
OBS!!! Alla som har fått en faktura från oss gällande Din Finans kan bortse från den!!!
 
F

Felicia

Gäst
Poäng: 0
Så dom stackare som inte läst här på forumet eller inte vill polisanmäla och betalt måste kräva tillbaka från Dinfinans som inte finns kvar. Det borde ju STK göra, ingen som nu betalt kommer få pengar tillbaka.
 

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Vad tror ni kommer hända nu. Kommer DinFinans försöka fakturera igen eller kommer de inse att det inte kommer att gå. Bör man polisanmäla DinFinans för att få stopp på detta? Någon som vet om det är samma personer som ligger bakom STK och Silverwik, båda företagen ligger i Örebro så det verkar lite misstänksamt.
 
Senast ändrad:
S

stk

Gäst
Poäng: 0
Det är ingen som har betalat, vi har meddelat dom flesta om situationen ,vi han inte skicka ut så många som tur var. Skulle det ändå vara nån som betalar in så kommer vi att meddela dem att vi har skickat pengarna till Din Finans.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det är ingen som har betalat, vi har meddelat dom flesta om situationen ,vi han inte skicka ut så många som tur var. Skulle det ändå vara nån som betalar in så kommer vi att meddela dem att vi har skickat pengarna till Din Finans.

13 användare på det här forumet har fått era fakturor - men ni hann inte skicka till så många? Bara till de som hänger här?
 
S

stk

Gäst
Poäng: 0
Dem flesta har mailat eller ringt oss ang. fakturorna, då har vi meddelat situationen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp