• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

STK Invest AB, skuld kvar?

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Jag kan bara hålla med. Detta förfarande är bedrägligt och man vet att man är ute på väldigt hal is. Det är nog som kryss skriver att man chansar och ser vilka som protesterar och vilka som inte gör det.

Det är bedrägligt att skicka inkassokrav när det inte finns någon skuld. Detta är något som sker systematiskt i detta fall. Jag uppmanar alla som får felaktiga krav att polisanmäla.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
ja får bli så. så trött på detta företag och dess polare
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Precis. Egentligen är det synd att höra av sig till dom här och få dom att tillfälligt sålla bort alla som protesterar, för det gör bara att just ni slipper och att alla andra med sämre förutsättningar att protestera och säga ifrån drabbas ännu mycket hårdare. Att höra av sig gör bara att man hjälper till att sålla bort alla som klagar. Är man tillfälligt behjälpliga mot såna som klagar slipper man ju antagligen polisanmälningar från alla som just är lite mer drivna i sina personligheter. Det är så fult gjort så man mår illa.

Det är en utsållningsprocess för att kunna lura folk som antingen bara betalar eller inte vågar annat och inte är typen som protesterar.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
ja får bli så. så trött på detta företag och dess polare

Har ni otur blir ni inte av med det på många år, bara för att ni gjort "misstaget" att låna av det här extremt oseriösa bolaget och dess hangarounds-"företag". Har ju kommit såna här skitfakturor många gånger i flera år nu för många.
 
Senast ändrad:
F

Felicia

Gäst
Poäng: 0
Kryss vad tycker du man ska göra då om man får brev från dem? Har inte fått något än, men om det kommer.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Kryss vad tycker du man ska göra då om man får brev från dem? Har inte fått något än, men om det kommer.

Helst polisanmäla. Alla. Samla underlag som bevisar din rätt om du har. När flera gör det visar det ju att det är systematiskt och man kan antagligen få fram kopplingar hur det här bolaget har kopplingar till andra som gjort samma sak tidigare med samma fakturor.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Så inte ringa SKT utan bara polisanmäla.

Var och en gör såklart det som känns rätt. Men man kan ju tänka sig att det bara hjälper den som skickar bluffakturor om alla drivna människor hör av sig och alla passiva rädda människor blir kvar och betalar. Dom som säger ifrån behövs ju än mer i det senare fallet.

Förstår du hur jag menar?

Eller så gör man både och i alla fall och anmäler att man fått en bluffaktura och att det är systematiskt eftersom många fått det. Om flera redan anmält måste man ju kunna söka och se att det finns många likadana ärenden hos polisen.
 
F

Felicia

Gäst
Poäng: 0
Ja jag förstår vad du menar tillhör inte de drivna men får väl ta mig i kragen. Jag hoppas ingen betalar för att de inte vågar annat.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Ja jag förstår vad du menar tillhör inte de drivna men får väl ta mig i kragen. Jag hoppas ingen betalar för att de inte vågar annat.

Tyvärr gör ju folk just det, för att man inte har koll, tror det måste vara rätt, inte är typen som protesterar, har sociala hinder för att våga kontakta och säga ifrån och hellre betalar. Finns ju säkerligen en procent på utfall som man känner till och vet att det här är lönsamt. Säg att 30% betalar och det är riktigt stor vinst.

Visste man att det inte gav något hade man ju inte gjort det.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp