• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

STK Invest AB, skuld kvar?

nick

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Oktober 2012
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
De har inte samma bankgiro , STK invest har 606-4323

Vad snällt där på sista raden står du kan ju delbetala fakturan om du har svårt och betala

av erfarenhet vt vad dessa fakturer hamnar så jag bryr mig inte ett dug ska anmäla de jag med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
P.S Tack för att det här forumet finns, så att man bli medveten om att flera har fått detta bluffakturautskicket! Tack allesammans som rapporterar, återkom gärna om ni har något nytt att tillägga! Jag rapporterar så fort jag har något.
Lize hur fick du din faktura i mejl eller brevlådan?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Lize hur fick du din faktura i mejl eller brevlådan?
Jag fick det via vanlig post i ett helt omärkt fönsterkuvert. Dessutom var fakturadatumet satt till 2015-07-07, vilket ju är framdaterat, posten tar ju några dagar på sej. En intressant iakttagelse är att de använt samma fakturanummer som Dinfinans ursprungligen har gjort, bara det att datumet som de anger lånet till är 6/8, vilket är betaldatumet! Kan de vara sådana klåpare så att de tagit över en reskontra som de inte kan tolka? I redovisning blir det omvända tecken på kontona vid betalning, bankkonto blir + medan kundreskontran blir -.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Förra gången DinFinans skickade ut falska fakturor blev jag inte drabbad få se om jag blir det nu säger samma sak tack för att detta forum finns, hoppas verkligen ingen betalar dessa bluffmakare.
 

nick

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Oktober 2012
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
spännande läsning, Ni som har tid läs deras senast årsredovisning 2014 , de som står bakom denna bolag Chief Finacial services sweden ab
nämner inte allas nåt om deras lilla fusk bolag Dinfinnas och dess anställda och deras intäkter, något för skatteverkets utredare borde Utreda kanske ska man tipsa de...
 

Bilagor

  • 165567780365_2013-12.pdf
    537.5 KB · Visningar: 386

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Nu har jag fått svar angående mitt mejl till dem där jag bestred fakturan:

"Vi har har inte skickat ut några bluffakturor, vi har köpt fordringar från Din finans och då har vi fått denna.
jag ser att du har betalt den,och jag ska ta kontakt med Din Finans ang detta.

Med vänlig hälsning. stk"
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Lize bad du om att få skriftlig bekräftelse på detta när allt är uppklarat så det inte sker igen ?
 
M

Mattias-hj

Gäst
Poäng: 0
Det här sjukt, finns inget lag skrivet någonstans? Att de skickar fakturor för påhittade skulder över ett , två år sen.

Vad har inkasso bolagen för ansvar här när de säger de har tagit över fordan borde inte ha utgått påminnelse och inkasso krav tidigare senast en månad efter förfallodatum ?!
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Har fått ett krav jag med på en skuld som är betald sedan två år tillbaka, och sedan delvis en gång till förra året när de skickade ut bluffakturorna (orkade inte tjafsa så jag betalade), och så kommer de nu igen... herregud. Men kvitton och annan kommunikation har jag ju kvar så det får bli en anmälan här med.
 
S

Stk

Gäst
Poäng: 0
Hej vi på STK Invest skickar inte ut några bluffakturor, Vi är seriösa, och har ej några anmärkningar, och vi svara i telefon om ni ringer, vi har köpt fordringar från Din Finans och skickat ut dom. Det har varit flera stycken som har hört av sig ang fakturorna. Alla som anser att fakturan inte stämmer kan maila in till oss. så ska vi ta kontakt med Din Finans.
Med vänlig hälsning. Vi på STK
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp