• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

STK Invest AB, skuld kvar?

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
smeesan när fick du ditt krav, inte fått något själv klarade mig förra året men man vet ju aldrig med dessa bolag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
@ca5tio kravet kom idag på posten. Ifjol kom fakturorna (tror det var fem st "småfakturor" med belopp mellan 200 - 800 kr) med någon veckas mellanrum under två månaders tid. Skulden slutbetalades via avbetalningsplan under 2013. Nä, man vet ju aldrig med dessa bolag känns det som men det borde ju landa under de närmaste dagarna tycker man.
 
F

Felicia

Gäst
Poäng: 0
Hej vi på STK Invest skickar inte ut några bluffakturor, Vi är seriösa, och har ej några anmärkningar, och vi svara i telefon om ni ringer, vi har köpt fordringar från Din Finans och skickat ut dom. Det har varit flera stycken som har hört av sig ang fakturorna. Alla som anser att fakturan inte stämmer kan maila in till oss. så ska vi ta kontakt med Din Finans.
Med vänlig hälsning. Vi på STK
Den stora boven i det här är ju DinFinans som sålt bluff fordringar för andra året i rad. Men STK borde ju kollat upp DínFinans också
 
N

Nyfiken gäst

Gäst
Poäng: 0
Den stora boven i det här är ju DinFinans som sålt bluff fordringar för andra året i rad. Men STK borde ju kollat upp DínFinans också


Som inkassobolag är man skyldigt och kolla upp den ursprung fordan och dess stämmer .

Vilka inkasso köper sådan fakturor tror du de större skulle göra liknande ? Säg Svea , gothia mm nej .

Att just STK framskjuter utskrift datumet är till o med brottsligt vill inte gå in i resten .

Inte konstig att de lokala inkasso bolagen i Örebro tar hand om dess fordan.
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Fick också från detta skit idag och jag har inget att betala för så skiter i det
 
T

Trött

Gäst
Poäng: 0
Jag fick två fakturor från stk idag, en på ett lån som påstår vara taget den 11/12-13 och sedan fick jag en från ett lån som påstås vara taget den 24/4-14! Hur är det möjligt att låna av din finans igen ( full belopp dessutom ) om man inte full betalt det tidigare lånet? Jag har slutbetalat alla mina ärenden till din finans så dessa är ren bluff. Ringde Stk och han jag talade med sa att de blivit nedringda idag och att de ska ta bort mina fakturor då de ska be din finans om underlag för att dessa fakturor ska stämma. Helt sjukt att din finans gör såhär.. Ska nog bannemig polisanmäla din finans för fusk!
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Såg dessutom nu att förra ggr. din finans skicka ut faktura som var betald var det nytt fakturanummer och från dessa nu också nytt blir så förbannad på sånt här skit
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
"Vi är seriösa".

Bara att ha något med ett bolag som "Din Finans" att göra visar att man är ett kräk och en skurk.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Den stora boven i det här är ju DinFinans som sålt bluff fordringar för andra året i rad. Men STK borde ju kollat upp DínFinans också

Pff. Köper du vad man än skriver? Klart som fan idioten är införstådd. Finns ingen vettig människa som inte kollar upp ett sånt här bolag, sen köper massa påstådda fakturor som är flera år gamla på ett par hundralappar och lägger på en jävla massa dröjsmålsränta utan att ana att något är fel eller skumt. Det går inte till så.

Pack är dom! Som vanligt med den här typen av människor. Pack!
 
Senast ändrad:

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Jag fick två fakturor från stk idag, en på ett lån som påstår vara taget den 11/12-13 och sedan fick jag en från ett lån som påstås vara taget den 24/4-14! Hur är det möjligt att låna av din finans igen ( full belopp dessutom ) om man inte full betalt det tidigare lånet? Jag har slutbetalat alla mina ärenden till din finans så dessa är ren bluff. Ringde Stk och han jag talade med sa att de blivit nedringda idag och att de ska ta bort mina fakturor då de ska be din finans om underlag för att dessa fakturor ska stämma. Helt sjukt att din finans gör såhär.. Ska nog bannemig polisanmäla din finans för fusk!

Inte en chans att man bara blivit lurade. Man kollar upp innan man köper stora fakturastockar, man har redan givetvis underlagen för skulderna. Det här är samma personer under ett annat namn eller personer med kopplingar till bolaget. Förmodligen finns hinder för att göra något åt det och dom sitter i ett annat land eller liknande.

Dom som ringer in och protesterar skriver man säkert av, tillfälligt ska nämnas för man kommer säkert återkomma med nya försök och ni finns ju självklart kvar i skurkarnas register. Men det fula är ju alla som INTE protesterar. Dom betalar och dom här asen får in mångmiljonbelopp. Det är ju det folk måste fatta. Det kanske går bra för er och dom är FALSKT tillmötesgående. Man lurar er alltså med snällhet och vänlighet fast man vet vad man gör och kommer göra det igen nästa år och att man vet att man får pengar av alla andra som inte protesterar. Men hur många tror ni inte dom lurar som faktiskt betalar varje år dom kommer med sin skit? Och det är dom svagaste, som har sämst koll, som inte ringer, som har sociala problem, är sjuka och allt vad det kan vara. Dessa råkar jävligt illa ut med sånt här pack! Det är falsk vänlighet mot er som klagar. Det är massutskick för att dra in många miljoner till skurkar.

Ingen köper fakturastockar för stora summor utan att ha underlag för skulderna och utan att ha kunskap om företaget. Inte ens en idiot kan tro på det. Helt osannolikt. Man är helt införstådda i vad man gör här. Finns inget som helst tvivel om den saken.

Det kommer förmodligen fortsätta också så ni kommer alla få fakturor igen snart eller nästa år när dom kör nästa runda och drar in några miljoner dom lever gott på resten av året medan ni sliter för era hårt förvärvade inkomster.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp