• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

STK Invest AB, skuld kvar?

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Undrar om media skulle vara intresserade av detta? Vi kanske skulle tipsa de brukar ju gilla att skriva om bluffakturor. Det kan dessutom vara ett bra sätt att varna andra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Hade ju varit intressant att få veta hur STK Invest motiverar att de bedriver inkasso åt Din Finans utan att finnas med på Datainspektionens lista över gällande inkassotillstånd.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Tror att STK inte kommer skriva fler kommentarer på forumet ingen här tror ju på deras ynkliga förklaringar
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Ä r det någon som har eller kommer att polisanmäla STK?
 
R

Roy 63

Gäst
Poäng: 0
Fick en också en bluff faktura av dom igår meila till dom direkt sa att ja polisanmält dom . Fick det här svaret idag
Hej vårat samarbete med Din Finans som dessa fordringar finns hos.

kommer att upphöra på grund av felaktigheter i fakturorna.

Vi kommer inte att genomföra detta uppdrag, vårat sammarbete med dem är avslutat.

Ni kan bortse från vår faktura.

Med vänlig hälsning . stk
 

AppleTech

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
8 Juli 2015
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag fick en faktura av dem med påminnselseavgift och förseningsavgift. Hade gått från 1305kr från 2013 till 2600kr. Ringde och frågade vad tusan de höll på med, och han sa åt mig att helt bortse från denna faktura. De skall tydligen gå igenom systemet helt igen ta bort allt så att det inte ligger och fortsätter/skräpar. Ett jätte fel. Han jag pratade med bad så hemskt mycket om ursäkt och det var inte dem utan just "Dinfinans" som hade skickat denna information till dem. Denna information kommer de inte att gå vidare med.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Frågan är om detta forum inte funnits hur STK hade gjort,skickat ut fakturor och håvat in pengar eller? Dessutom borde de inte tagit reda på att Silwervik ligger hos KFM.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Det kan väl inte vara okej förfarande att skicka pengarna till DinFinans när nu kunskapen finns att stordelen av fakturorna inte är korrekta? Nu är ni ju medvetna om att det i de flesta fall (om inte alla) är felaktiga fakturor/underlag. I det läget bör de väl återbetalas till den som betalat in annars bidrar ni ju till bedrägeri? Det är ju dessutom ert namn som står på fakturorna? (finns säkert någon lagstiftning och juridisk term för detta också, men jag har inte den kollen)

Dom snackar skit såklart. Man kommer ta emot pengarna man får in. Alla som inte läser här eller aktivt protesterar blir lurade. Alltså har inget förändrats från hur förfarandet är tänkt. Man är fortfarande ute efter att lura folk på pengar. Man försöker nu bara lura alla att "det blivit fel" och att man är tillmötesgående, men det är ju uppenbart fejk eftersom man fortfarande lurar folk, inte tänker göra rätt för sig och tänker behålla pengarna av folk man lyckas lura.
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Hela upplägget är klart bedrägligt .. jag skulle kunna skriva ett längre inlägg och peka på alla punkter de har brustit och att det är uppenbart inte något misstag .. men jag tror alla ser själva
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp