• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Din fru skulle inte kunna söka annat jobb på heltid, alternativt ett extrajobb?
Jobbar hon 40 h i månaden 7 månader om året?

Hon ska göra det.

Tre månader om året jobbar hon 90-100 timmar i månaden och tio månader om året jobbar hon kanske 40-50 timmar i månaden. Ibland mindre men inte mer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 974
Poäng
1 307
Hon ska göra det.

Tre månader om året jobbar hon 90-100 timmar i månaden och tio månader om året jobbar hon kanske 40-50 timmar i månaden. Ibland mindre men inte mer.
Inte ens halvtid utslaget över året. Där finns nyckeln till en drägligare tillvaro under din skuldsanering.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Jag visade upp kontoutdrag på att jag fått pengarna och att jag betalat tillbaka dom.
Du kan nog se två år själv och sen be banken om hjälp om det är längre tillbaka.
När jag var stämd av Adam, så var jag tvungen att ta fram gamla kontoutdrag från 2013 och det gick om man loggade in på internetbanken via dator.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
När jag var stämd av Adam, så var jag tvungen att ta fram gamla kontoutdrag från 2013 och det gick om man loggade in på internetbanken via dator.
Tror gränsen är 10 år bakåt hos Swedbank men då måste man beställa, 25 månader går att se utan beställning.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
Självklart är det ytterst olika. Min handläggare ifrågasatte ingenting överhuvudtaget och jag behövde heller inte redovisa någonting.
Hen ställde de vanliga kontrollfrågorna innan inledande skuldsanering, men när det var klart, så ”bara” körde allt på… :)
Självklart är det ytterst olika. Min handläggare ifrågasatte ingenting överhuvudtaget och jag behövde heller inte redovisa någonting.

Hen ställde de vanliga kontrollfrågorna innan inledande skuldsanering, men när det var klart, så ”bara” körde allt på… :)
Vilka är kontrollfrågorna ?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Tror gränsen är 10 år bakåt hos Swedbank men då måste man beställa, 25 månader går att se utan beställning.
Ok, jag har Nordea och där kunde man fixa själv.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Inte ens halvtid utslaget över året. Där finns nyckeln till en drägligare tillvaro under din skuldsanering.
Fast om hennes inkomst ökar för mycket så ökar betalutrymmet och omprövning bör göras.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Vilken skillnad det verkar vara när dom ringer verkligen , jag fick inledande den 9/8 ock fick bara frågan vad jag gjort för att försöka lösa mina skulder . Alltså inget när dom uppkom eller så .
Hade du skrivit ngt om din historia?
Kan de inte ringa fler ggr?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp