• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Grattis glädjande beslut ö, när jag väntade på att få det, så var man som ett nervvrak och en stor sten försvann.
AA så djävla skönt men fortfarande lite oro över en till väntan sen vet man inte om nån kommer va imot det. Men är så glad att första vändan är över
 
  • Gilla
Reaktioner: Vic

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Har runt 29 i månaden. Betalade jag alla lån skulle jag ha kvar typ 500kr kvar på lönen så jag släppte allt för året som min skuldrådgivare sa till mig att göra. Sen har jag haft löneutmätning sen förra vintern typ. Min skuldrådgivare sa att det va värt att chansa med att skicka ansökan i maj. Hon sa innan att jag måste visa att jag vill betala och det gjorde jag ju ett tag sen sökte och fick detta idag.
Har du 29 000 netto eller brutto i månaden?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 080
Mottagna reaktioner
1 973
Poäng
1 307
Vi har som sagt maj, juni, juli, augusti och september som är väldigt väldigt bra månader för min fru och mig trots skuldsanering.

Maj - frugan får skatteåterbäring 12-15 tusen
Juni - jag får skatteåterbäring 25-26 tusen + betalningsfri månad
Juli - frugan får hög lön
Aug - frugan får hög lön
Sep - frugan får hög lön

Men sedan startar helvetet
oktober - till och med maj får min fru 4000-6000 kr efter skatt mot juni, juli, augusti och september då hon får 10-11 tusen efter skatt.
Din fru skulle inte kunna söka annat jobb på heltid, alternativt ett extrajobb?
Jobbar hon 40 h i månaden 7 månader om året?
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
hej, först och främst ett stort jäkla grattis till ditt inledande. Jag ansökte om skuldsanering 15 juni så dem kommer nog ringa till mig snart med. Jag är exakt som du var sjukt nervös över att prata med dem och jag undrar lite hur du lyckades förklara hur alla dina lån har uppstått? Jag själv har också skulder på runt 1.2 miljoner men kan omöjligt säga vad alla olika lån har använts till. I slutet så gick ju den nya lånen bara till att betala av dem andra för att undvika hamna hos kronofogden. Hade du rimliga förklingar på alla dina lån? Eller vad ska man säga
Tja tack så jättemycket ❤
Bara va ärlig, eftersom det är ett helvete när man har så mycket lån så är svårt att ha koll på allt man har tagit. va ärlig och svara så gott jag kunde komma ihåg. hon ville veta hur lånen kom i tur och ordning och jag sa att jag kommer inte riktigt ihåg utan berätta summorna jag kommer ihåg och på ungefär när dom kom. Sen fråga hon hon om jag tagit fler lån efter dom jag hade i min utmätning och det hade jag inte. Hon fråga vad jag hade gjort för att betala dom lånen under alla åren och då sa jag att jag jobba jättemycket över och det såg hon ju i mina årsinkomster. Sen fråga hon vad pengarna gått till. Ville typ dubbelkolla med det jag skrev i min ansökan. Förstår att du är stressad man bygger upp grejer i huvudet om hur dom är men tror seriöst dom bara vill hjälpa dig så va bara ärlig så kommer allt gå bra. Håller tummarna att det ska gå bra har du fler frågor som du kanske inte vill ställa här bara hör av dig
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det handlar inte om hur många gånger man söker.

Är man kvalificerat insolvent samt att det är skäligt (skälighet) så kan man få skuldsanerin
Tja tack så jättemycket ❤
Bara va ärlig, eftersom det är ett helvete när man har så mycket lån så är svårt att ha koll på allt man har tagit. va ärlig och svara så gott jag kunde komma ihåg. hon ville veta hur lånen kom i tur och ordning och jag sa att jag kommer inte riktigt ihåg utan berätta summorna jag kommer ihåg och på ungefär när dom kom. Sen fråga hon hon om jag tagit fler lån efter dom jag hade i min utmätning och det hade jag inte. Hon fråga vad jag hade gjort för att betala dom lånen under alla åren och då sa jag att jag jobba jättemycket över och det såg hon ju i mina årsinkomster. Sen fråga hon vad pengarna gått till. Ville typ dubbelkolla med det jag skrev i min ansökan. Förstår att du är stressad man bygger upp grejer i huvudet om hur dom är men tror seriöst dom bara vill hjälpa dig så va bara ärlig så kommer allt gå bra. Håller tummarna att det ska gå bra har du fler frågor som du kanske inte vill ställa här bara hör av dig
Vilken skillnad det verkar vara när dom ringer verkligen , jag fick inledande den 9/8 ock fick bara frågan vad jag gjort för att försöka lösa mina skulder . Alltså inget när dom uppkom eller så .
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det visar verkligen att varje ansökan är unik.
Jag tror absolut allt gör vilken handläggare man får , första avslaget fick jag i november 2021 med motiveringen att för nya skulder ! I augusti är dom helt plötsligt inte för nya längre
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp