• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Yasuragi

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Är det någon här som betalt in den månatliga inbetalningen en vecka efter förfallodatum? Vad hände då? Var det okej eller ringde KF upp?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Yasuragi

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1

Tack för svar. Är det bara ett brev med en påminnelse om att betala? Kommer den i brevlådan eller hos Kivra?

Läste detta på lawline;
En enda missad betalning kan dock inte anses vara tillräcklig anledning för att din skuldsaneringsplan ska ändras eller upphöra.

Känner mig lite lugnare nu.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Den 27/4 betalas sista betalningen på min skuldsanering.
Hur lång tid efter det är man kreditvärdig?
Dagar, veckor?
Nej..skall inte ta några nya lån :)

Eftersom det varit så långt framför mig tidigare att vara klar med saneringen har jag inte lagt någon vikt vid detta men då det närmar sig avslut är jag nyfiken :)

Det beror väl på om skuldsaneringen är slut eller bara betalningsplanen. Dagen efter är det nog bara att köra.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tack för svar. Är det bara ett brev med en påminnelse om att betala? Kommer den i brevlådan eller hos Kivra?

Läste detta på lawline;
En enda missad betalning kan dock inte anses vara tillräcklig anledning för att din skuldsaneringsplan ska ändras eller upphöra.

Känner mig lite lugnare nu.

Det stämmer, och men hoppar man bara över att betala så kan mycket väl en borgenär begäran verkställighet av den uteblivna betalningen, så man får löneutmätning på den.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack för svar. Är det bara ett brev med en påminnelse om att betala? Kommer den i brevlådan eller hos Kivra?

Läste detta på lawline;
En enda missad betalning kan dock inte anses vara tillräcklig anledning för att din skuldsaneringsplan ska ändras eller upphöra.

Känner mig lite lugnare nu.
Du får en påminnelse. Jag gjorde fel en gång och betalade in 50 kr för lite. Fick en påminnelse och i brevet stod att om jag inte betalar så skickas nästa påminnelse och då meddelas även borgenärerna om utebliven betalning.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Det stämmer, och men hoppar man bara över att betala så kan mycket väl en borgenär begäran verkställighet av den uteblivna betalningen, så man får löneutmätning på den.
Vad jag har läst mig till så kan dom begära verkställighet först när den årliga utbetalningen har skett och borgenären då inte får full betalning utifrån satt betalplan.

Inne på KF:s hemsida framgår det tydligt och just det jag citerar är riktat direkt till borgenärerna gällande att skäl för omprövning från deras sida kan anses vara legitimt vid MINST tre missade inbetalningar från den med skuldsanering.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Tack för svar. Är det bara ett brev med en påminnelse om att betala? Kommer den i brevlådan eller hos Kivra?

Läste detta på lawline;
En enda missad betalning kan dock inte anses vara tillräcklig anledning för att din skuldsaneringsplan ska ändras eller upphöra.

Känner mig lite lugnare nu.
Påminnelse skickas ut ungefär i mitten på månaden, så kommer du ”bara” bli försenad en vecka med betalning, så kommer ingen påminnelse skickas…
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp